ردمی نوت ۲ شیائومی مجهز به پردازنده‌ای است که در پرچمدار اچ‌تی‌سی بکار رفته است

پنج‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی امروز از ردمی نوت ۲ رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که با داشتن قابلیت‌های متنوع قیمت بسیار پایینی هم دارد. ولی چیزی که نظر ما را به خود جلب کرد پردازنده ردمی نوت ۲ بود؛ پردازنده‌ای که پیش از این در پرچمدار اچ‌تی‌سی دیده بودیم و حالا در یک گوشی ارزان قیمت شاهد آن هستیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ردمی نوت ۲ با قیمت پایینی که داردبه پردازنده پیشرفته Helio X10‌ مدیاتک مجهز است. این همان پردازنده ای است که در پرچمدار اچ‌تی‌سی یعنی +M9 نیز از آن استفاده شده است با این تفاوت که +M9 اچ‌تی‌سی حدود ۴ برابر گران‌تر از ردمی نوت ۲ شیائومی است.

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2‌ هم گزینه جذابی به نظر می‌رسد چرا که یکی از معدود دوربین‌های بازار موبایل در این بازه قیمتی است که از تشخیص فازی برای فوکوس خودکار سریع‌تر بهره می‌برد. همچنین دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی هم به لطف دیافراگم f/2.0 و پیکسل‌های بزرگ 1.4 میکرومتری باعث عملکرد بهتر در نور کم می‌شود.

redmi note 2 2015 08 13 1

این گوشی هوشمند مثل نسل قبلی خود از نمایشگر ۵.۵ اینچی ولی این بار با رزولوشن بالاتر یعنی 1080p بهره می‌برد. شیائومی یک ماژول اینفرارد را در بالای این گوشی هوشمند تعبیه کرده است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا تلویزیون، دستگاه‌های صوتی و دستگاه تهویه هوا را از طریق ردمی نوت ۲ کنترل کند. چنین چیزی برای گوشی هوشمندی که فقط ۱۲۵ دلار قیمت دارد فوق‌العاده است. این گوشی هوشمند در دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود و از کارت حافظه خارجی نیز حداکثر تا ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. شیائومی برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی هوشمند باتری قابل تعویض ۳,۰۶۰ میلی‌آمپر ساعتی را در نظر گرفته است.

redmi note 2 2015 08 13 1 1

از نظر نرم‌افزاری ردمی نوت ۲ اولین گوشی هوشمند از محصولات شیائومی است که از رابط کاربری MIUI 7‌ بهره خواهد برد که مصرف باتری بهینه‌تر، پاسخگویی سریعتر به عملکردهای کاربر، حالت کودک و تشخیص چهره در نرم‌افزار عکاسی از ویژگی‌های آن برشمرده شده است.  تمامی گوشی‌های شیائومی به استثنای Mi 1‌ از فردا می‌توانند به نسخه توسعه دهندگان MIUI 7‌ بروز رسانی شوند.

ردمی نوت ۲ از یکشنبه هفته آینده در چین در دسترس خریداران خواهد بود و قیمت آن نیز برای مدل مجهز به پردازنده ۲ گیگاهرتز و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی ۱۲۵ یا ۱۴۰ دلار (بسته به این که کاربران  از کدام شبکه مخابراتی استفاده کنند) خواهد بود و نسخه پیشرفته‌تر این گوشی که مجهز به پردازنده ۲.۲ گیگاهرتز و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است با قیمت ۱۶۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. نظر شما در مورد ردمی نوت ۲ شیائومی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات