گوگل اولین بروزرسانی ماهیانه‌ی امنیتی اندروید را منتشر کرد

پنج‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
هفته‌ی گذشته گوگل در کنار شماری از تولیدکنندگان گجت‌های اندرویدی اعلام کرد که بروززسانی‌های امنیتی ماهیانه را برای گجت‌های نکسوسی منتشر خواهد کرد. این سیاست پس از کشف مشکل امنیتی Stagefright توسط گوگل در پیش گرفته شده است. گوگل اولین بروزرسانی امنیتی در این خصوص را منتشر کرده است.
تبلیغات

گوگل هفته‌ی گذشته اعلام کرد که از این پس بروزرسانی‌های امنیتی ماهیانه را برای ابزار‌های نکسوسی خود که شامل نکسوس ۴، نکسوس ۵، نکسوس ۶، نکسوس ۷ و نکسوس ۹ و ۱۰ است، برای مقابله با مشکلات امنیتی ایجاد شده منتشر خواهد کرد. البته کمپانی‌های دیگری نظیر موتورولا، ال جی و سامسونگ نیز این سیاست را در پیش خواهند گرفت. پس از اعلام این خبر، گوگل چند روز پیش اولین بروزرسانی را در این رابطه منتشر کرد.

در صورتی که هنوز این بروزرسانی را دریافت نکرده‌اید، باید بدانید که این آپدیت با سرعت بسیار بالایی دانلود و سپس نصب می‌شود. برای مثال باید به بروزرسانی نکسوس ۵ با اندروید ۵.۱.۱ اشاره کرد. این بروزرسانی شماره‌ی بیلد نسخه‌ی ۵.۱.۱ را از LMY480B به LMY481 ارتقا داده است. حجم این بروزرسانی ۱۰.۱ مگابایت است که می‌توان آن را طی ۹ دقیقه دانلود و نصب کرد. البته تعداد اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی‌هوشمند نیز تاثیر مستقیمی روز زمان نصب این بروزرسانی ‌ها دارد. آخرین بروزرسانی ارائه شده تغییر محسوسی را در عملکرد کلی سیستم عامل ایجاد نکرده است.

گوگل تاکید کرده که بروزرسانی‌های ماهیانه‌ی منتشر شده با بروزرسانی‌های سیستمی سیستم عامل اندروید تفاوت عمده‌ای دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات