کولکام کمپانی ایکانوس را با پرداخت ۴۷ میلیون دلار تصاحب کرد

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام سال ۲۰۱۵ را با مشکلات عدیده‌ای نظیر از دست دادن مشتری بزرگی نظیر سامسونگ و همچنین گرم شدن بیش از حد تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ آغاز کرد، اما پس از اعلام تعدیل نیرو و کاهش هزینه‌ها به میزان ۱.۴ میلیارد دلار، کوالکام کمپانی ایکانوس (Ikanos) را با پرداخت ۴۷ میلیون دلار مال خود کرد.
تبلیغات

پس از آنکه کوالکام مشتری بزرگی چون سامسونگ را از دست داد و نتوانست موفقیت چندان بزرگی را با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ کسب کند، استراتژی کاهش هزینه‌ها را در پیش گرفت. این کمپانی اعلام کرد که در جهت کاهش هزینه‌هایش بخشی از کارکنان خود را اخراج می‌کند تا به مبلغ ۱.۴ میلیارد دلار تعیین شده برای کاهش هزینه‌ها دست یابد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که فعالیت در سایر بخش‌ها علاوه بر تولید تراشه‌هایی نظیر اسنپدراگون یکی از عواملی است که باعث شده تا کوالکام همچنان سرپا بماند. این کمپانی در حوزه‌های دیگری نظیر ساخت انواع مودم‌ها فعالیت می‌کند و همین امر نیز دلیل خرید کمپانی ایکانوس توسط کوالکام با پرداخت ۴۷ میلیون دلار به همراه بدهی‌های این کمپانی است. ایکانوس یکی از نام‌های مطرح در زمینه‌ی تولید کامپوننت‌های پهنای باند است. این کمپانی در سال ۲۰۱۲ میلادی درآمدی ۱۲۶ میلیون دلاری را به جیب زده بود، اما میزان فروش آن در سال ۲۰۱۴ به کمتر از ۵۰ میلیون دلار رسید.

کوالکام با خرید ایکانوس طیف محصولات خود را با وجود بخش تولید تراشه‌های ارتباطی بی سیم تکمیل‌ خواهد کرد. با خرید این کمپانی کوالکام قادر خواهد بود تا محصولاتی تولید کند که ارتباط کاربران را در هر موقعیت مکانی با شبکه‌ی اینترنت حفظ می‌کند؛ این شبکه می‌تواند بی سیم موجود در دفتر کار یا شبکه‌ی ارتباطی سیم کارت باشد. بسیاری از کمپانی‌های ارائه دهنده ی خدمات پهنای باند درصدد استفاده از شبکه‌ی یکپارچه‌‌ی قابل حمل و ثابت هستند که بتوان در همه حال از اینترنت استفاده کرد. برای مثال می‌توان به گوگل فایبر اشاره کرد. در چنین شبکه‌های کاربر باید بدون کوچک‌ترین خللی ارتباط خود را با اینترنت حفظ کرده و متوجه عوض شدن زیرساخت ارتباطی نباشد. وجود یک راه‌حل یکپارچه که امکان ارتباط با شبکه‌های LTE، شبکه‌های بی سیم و سایر راه‌حل‌های ارتباطی را یک جا در اختیار کاربران قرار دهد، گزینه‌ی بسیار خوبی برای تولیدکنندگان و اپراتورها است.

ایکانوس فناوری‌های نظیر VDSL2 30a را در اختیار دارد که البته نیاز به تحقیق و تطابق آن با استانداردهای امروز دارد. یقینا با وجود بودجه‌ی کوالکام به منظور تحقیق و توسعه، ایکانوس قادر خواهد بود به دستاوردهای زیاد دست یابد. البته در این بین رقبایی نظیر اینتل، برودکام و مارول وجود دارند که آن‌ها نیز بیکار ننشسته و در این مسیر محصولات خود را روانه‌ی بازار خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات