سامسونگ یکه‌تاز فروش گوشی‌های هوشمند در دنیا ولی پر نوسان در آمریکا

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
موسسه Strategy Analytics که در زمینه تحلیل بازار فعالیت می‌کند اعلام کرده است که سامسونگ با وجود کسب رتبه اول فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماه دوم سال ۲۰۱۵ در دنیا همچنان در بازار آمریکا پس از اپل در رتبه دوم قرار دارد. این در شرایطی است که با معرفی گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس و آیفون‌های جدید این رقابت وارد فاز جدیدی  خواهد شد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که این روز‌ها فروش هیچ شرکتی به‌ اندازه سامسونگ زیر ذره‌بین تحلیل‌گران قرار ندارد. شاید این یکی از جنبه‌های فرعی تولید کننده شماره یک دنیا بودن باشد که منتقدان همیشه علاقه دارند تا با دقت اوضاع چنین شرکت‌هایی را زیر نظر بگیرند. سامسونگ برای مدت‌های طولانی یکه‌تاز بازار گوشی های هوشمند اندرویدی  و در کل بسیاری ابزارهای مبتنی بر فناوری بوده است. 

سامسونگ همیشه در رده‌های مختلف قیمت محصولات متنوعی را ارائه کرده که از این رو همواره در بازارهای مختلف از آمریکا و اروپا گرفته تا چین و هند دارای جایگاه مناسبی بوده است. اما  در این بین درحوزه بالا رده‌ها  اپل با معرفی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس با نمایشگرهای بزرگتر و از سوی دیگر در چین و هند شرکت‌هایی نظیر شیائومی، هواوی و میکرومکس در زمینه محصولات پایین و میان‌رده فروش سامسونگ را تحت فشار قرار داده‌اند.

طبق گزارش موسسه تحلیل بازار Strategy Analytics طی سه ماه دوم سال ۲۰۱۵ سامسونگ با فروش ۷۱.۷ میلیون دستگاه تبدیل به بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در خاور میانه، آفریقا، آسیا، استرالیا و اروپا شده است. با وجود برتری در بازارهای دنیا سامسونگ موفق به کسب جایگاه اول در آمریکا نشده  و در این بازه زمانی باز هم پس از اپل در رتبه دوم قرار داشته است. شاید جالب باشد که بدانید از زمان معرفی آیفون ۶، سامسونگ در بازار آمریکا همواره بعد از اپل قرار داشته و حتی معرفی و عرضه گوشی‌های هوشمند موفق گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج نیز نتوانست باعث شود که سامسونگ در بازار آمریکا بالاتر از اپل قرار بگیرد.

در سوی دیگر دنیا، هواوی موفق شده تا با توجه به گسترش فروش محصولاتش در خاور میانه، اروپا و آفریقا رتبه سوم رنکینگ جهانی را از آن خود کند شیائومی نیز با توجه به حفظ فروش خود در چین و توسعه محصولاتش در آسیا، رتبه چهارم را در اختیار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات