فورس تاچ در آیفون 6 اس برای فعال کردن میانبر در اپلیکیشن‌ها استفاده خواهد شد

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
فورس تاچ تکنولوژی اخیر شرکت اپل است که در مک بوک‌های جدید توسعه داده شد؛ این تکنولوژی در گوشی‌های جدید اپل که با نام‌های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس شناخته می‌شود کارکرد بخصوصی خواهد داشت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 بر اساس آخرین خبرها، تکنولوژی فورس‌تاچ در نسل جدید گوشی‌های شرکت اپل به کار برده خواهد شد. اما اگر کاربر به صورت پیوسته نمایشگر آیفون جدید را لمس کند، این تکنولوژی چه عملکردی را از خود نشان خواهد داد؟

تکنولوژی فورس تاچ در آیفون 6 اس قابلیت جدیدی دارد که با اسم رمز orb شناخته می‌شود و کاربرد آن در فعال کردن میانبرهای اپلیکیشن‌های مختلف است. فورس تاچ در آیفون جدید منوی جدیدی را در قسمت پایینی نمایشگر نمایش می‌دهد که شباهت بسیاری به منوی گزینه‌های آی‌اواس کنونی دارد؛ در حقیقت با اعمال فشاری ممتد بر روی نمایشگر منویی جدید باز می‌شود که لیست برنامه‌هایی در آن موجود است. علاوه بر این با لمس قسمت کناری نمایشگر نیز می‌توان این منو را باز کرد.

عملکرد این تکنولوژی در آیفون ۶ اس را می‌توان با مثالی از سرویس مَپس اپل تشریح کرد؛ زمانی که از این سرویس استفاده می‌کنید، می‌توانید شخصی سازی قابلیت فورس تاچ را به گونه‌ای انجام دهید که با دو بار باز کردن سربرگ‌های مختلف در این سرویس، مسیریابی به طور خودکار شروع شود. البته مسیریابی در حالت عادی با اعمال تغییراتی در دو مرحله آغاز می‌شود. در سرویس اپل موزیک نیز با اعمال یک فشار ممتد می‌توان موسیقی مورد نظر خود را به لیست علاقه‌مند‌ها اضافه کرده یا قطعه‌ موسیقی را برای گوش دادن در حالت آفلاین انتخاب کرد.

شرکت اپل در حال توسعه و پیشرفته کردن فورس تاچ برای به کار بردن آن در نسل جدید آیفون‌ها است. از این‌رو تیمی از مهندسان این شرکت بر روی عملکرد فورس تاچ در اپلیکیشن‌های مختلف کار می‌کنند. اگرچه کوپرتینویی‌ها تمامی تلاش خود را برای توسعه‌ی این قابلیت به کار برده‌اند اما با این حال احتمالا مدت زیادی برای عرضه‌ی اپلیکیشن‌های سازگار با این تکنولوژی طول بکشد.

علاوه بر فورس تاچ، گوشی‌های  آیفون 6 اس و 6 اس پلاس به بدنه‌ی آلومینیومی ۷۰۰۰، پردازنده‌ی A9 ساخت اپل، حافظه‌ی رم ۲ گیگا بایتی، مودم داخلی پر سرعت برای برقراری ارتباط با شبکه‌ی LTE، باتری قدرتمند‌تر نسبت به نسل قبلی آیفون و دوربین اصلی ۱۲ مگا پیکسلی مجهز خواهد شد. 

در طول چند روز اخیر اطلاعاتی جدید از یک محصول اپل با کد J98 و J99 منتشر شده که به نظر می‌رسد مربوط به نسخه‌ی ۱۲.۹ اینچی آیپد است. بر اساس این اطلاعات صفحه نمایش نسل جدید آیپد نیز به تکنولوژی فورس تاچ مجهز خواهد شد؛ علاوه بر این به احتمال زیاد آیپد جدید به یک قلم استایلوس با قابلیت‌های کاربردی تجهیز می‌شود. همچنین شرکت‌های دیگری همچون زد‌تی‌ای و هواوی نیز در حال به کار بردن قابلیتی مشابه فورس تاچ در محصولات آتی خود هستند. نسل جدید گوشی‌های آیفون در روز ۱۸ شهریورماه رونمایی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات