کوالکام تراشه‌ی اسنپدراگون 616 را معرفی کرد

سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام پس از معرفی  دو تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۱۲ و اسنپدراگون ۲۱۲، تراشه‌ی قدرتمندتر اسنپدراگون ۶۱۶ را نیز رسما معرفی کرد.
تبلیغات

کوالکام دیروز دو تراشه‌ی اسنپدراگون ۲۱۲ و ۴۱۲ را معرفی کرد که در ادامه‌ی آن شاهد رونمایی از اسنپدراگون ۶۱۶ هستیم. این سه تراشه در ادامه‌ی نسل پیشین این تراشه یعنی اسنپدراگون ۲۱۰، ۴۱۰ و ۶۱۵ روانه‌ی بازار خواهند شد.

در مقایسه با نسل پیشین این گوشی‌های هوشمند شاهد تغییرات اندکی هستیم. اسنپدراگون ۶۱۶ در مقایسه با ۶۱۵ از تغییرات زیادی بهره نبرده و تنها فرکانس چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A53  آن از یک گیگاهرتز به ۱.۲ گیگاهرتز افزایش یافته است. البته شماری از اسنپدراگون‌های ۶۱۵ با فرکانس ۱.۱۱ گیگاهرتزی روانه‌ی بازار شده بودند. اسنپدراگون ۶۱۵ از وجود هشت هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 بهره می‌برد که چهار هسته با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی دیگر با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتزی کار می‌‌کنند.

اسنپدراگون ۴۱۲ در مقایسه با ۴۱۰ از نظر فرکانس پردازنده‌ی گرافیکی و پردازنده ی اصلی شاهد افزایش بوده است. فرکانس پردازشی هسته‌های Cortex-A53 این تراشه از ۱.۲ به ۱.۴ گیگاهرتز و فرکانس پردازنده‌ی گرافیکی آن از ۵۳۳ مگاهرتز به ۶۰۰ مگاهرتز افزایش یافته است. در مورد اسنپدراگون ۲۱۲ شاهد افزایش فرکانس پردازشی هسته‌های Cortex-A7 این تراشه از ۱.۱ گیگاهرتز به ۱.۳ گیگاهرتز هستیم.

Snap616

هیچیک از تراشه‌های جدید کوالکام استفاده از گیت‌های polySION را برای بهره‌گیری از گیت‌های K Metal کنار نگذاشته‌اند که می‌توان این موضوع را به عنوان یک ویژگی منفی در نظر داشت. هر سه تراشه‌ی جدید مبتنی بر لیتوگرافی ۲۸ نانومتر تولید می‌شوند.

هنوز مشخص نیست که کوالکام این تراشه‌ها را چه زمانی روانه‌ی بازار کرده و در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد داد؛ ولی انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی این محصولات به بازار باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات