ایمجینیشن در توسعه‌ و نمایش قابلیت‌های API گرافیکی وولکان با گوگل همکاری می‌کند

سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی بریتانیایی ایمجینیشن که بیشتر به دلیل طراحی و تولید پردازنده‌های گرافیکی PowerVR شناخته می‌شود، خبر از همکاری با گوگل برای توسعه‌ی API موسوم به وولکان (Vulkan) برای پردازنده‌های گرافیکی PowerVR Rogue داده است.
تبلیغات

ایمجینیشن یک کمپانی بریتانیایی فعال در زمینه‌ی اعطای طراحی و توسعه و اعطای گواهی مربوط به انواع تراشه‌های الکترونیک است. این کمپانی بیشتر به دلیل طراحی پردازنده‌های گرافیکی PowerVR شناخته می‌شود. از جمله‌ی محصولات این کمپانی می‌توان به تراشه‌های پاور وی‌آر برای استفاده در گجت‌های موبایل، اینترنت اشیاء و همچنین گجت‌های پوشیدنی نام برد. در ماه مارس میلادی ایمجینیشن خبر از عرضه‌ی API جدید وولکان داد. ایمجینیشن اعلام کرده که برای نمایش پیشرفت‌های موجود در API جدید وولکان با گوگل همکاری کرده است. دمویی با عنوان Gnome Horde توسط این کمپانی در جریان برگزاری SIGGRAPH 2015 به نمایش گذاشته خواهد شد. این دو کمپانی برای نمایش قدرت این API‌ از نکسوس پلیر مجهز به پردازنده ی گرافیکی پاور وی آر استفاده خواهند کرد. Gnome Horde به منظور نمایش قابلیت‌های وولکان و همچنین رفع نیازهای گرافیکی توسعه‌دهندگان در اندروید به نمایش درخواهد آمد.

براساس اطلاعات ارائه شده API وولکان از نظر مصرف باتری نیز بسیار بهینه‌تر عمل خواهد کرد. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که API وولکان در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، امکان مشاهده‌ی میزان حافظه‌ای است که باید برای انجام وظایف گرافیکی سپرده شده، اختصاص یابد. برای مثال با استفاده از این قابلیت توسعه‌دهندگان می‌توانند در صورت عدم نیاز به حافظه‌ی اختصاص یافته برای نمایش یک تصویر، این حافظه را آزاد کرده و آن را برای امور دیگر مورد استفاده قرار دهند. بهینگی بزرگ‌ترین قابلیتی است که وولکان در اختیار توسعه‌دهندگان و کاربران قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات