گزارش و جمع‌بندی کامل مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۵ بازی Dota 2

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
مطالعه 8 دقیقه
مسابقات اینترنشال ۲۰۱۵، بزرگ‌ترین مسابقات ورزش‌های الکترونیکی است که هر ساله توسط شرکت ولو برگزار می‌شود. امسال این مسابقات بیش از ۱۸ میلیون دلار جایزه نقدی داشت که در نهایت تیم Evil Geniuses توانست قهرمان شده و برنده جایزه ۶,۶۱۶,۰۱۴ دلاری شود. زومجی به گزارش کامل این مسابقات پرداخت که در ادامه می‌توانید جمع‌بندی کامل آن را در زومیت مطالعه کنید.
تبلیغات

درباره مسابقات اینترنشنال

کمتر کسی است که ادعای گیمر بودن داشته باشد و نام بازی Dota را نشنیده باشد. نقشه‌ای که در ابتدا برای بازی Warcraft 3 عرضه شد و در مدت زمان کوتاهی طرفداران بی‌شماری پیدا کرد. پس موفقیت بسیار زیاد Defense of the Ancients یا همان Dota، شرکت وَلو آخرین توسعه دهنده‌ی Dota، یعنی IceFrog را به استخدام در‌آورد و تصمیم گرفت که دنباله‌ی بازی را تحت پلتفرم استیم، با عنوان Dota 2 بسازد. وَلو  بازی را ابتدا به صورت بتا‌ی خصوصی و عمومی در اختیار تعداد هواداران گذاشت و در نهایت نسخه‌ی کامل آن را در سال ۲۰۱۳ به صورت رایگان عرضه کرد. پس از عرضه، Dota 2 به موفقیت‌های فراوانی دست یافت و در حال حاضر این بازی یکی از پرطرفدار‌ترین بازی‌های سبک MOBA است. یکی از نکاتی که Dota 2  را بسیار محبوب کرد برگزاری مسابقات و لیگ‌های حرفه‌ای و آماتور فراوان با موضوع این بازی است و مهم‌ترین این مسابقات The International است که سالانه توسط خود وَلو برگزار می‌شود. وَلو با برگزاری اینترنشنال  توانست ورزش‌های الکترونیکی را به مرحله‌ی جدیدی وارد کند. هر سال شانزده تیم از نقاط مختلف جهان در مقابل یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا بتوانند برنده‌ی جایزه‌ی چند میلیون دلاری شوند.در ابتدا مروری بر مسابقات سال‌های گذشته خواهیم داشت.

مروری بر تیم‌های دعوت شده به اینترنشنال ۲۰۱۵

ViCi Gamingاعضای تیم: Fy، Fenrir، Super!، iceiceice، Hao تیم VG نه تنها در اینترنشنال سال گذشته خوش درخشید و عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد، بلکه پس از اینترنشنال نیز به کسب افتخارات ادامه داد. VG پس از اینترنشنال ۲۰۱۴، توانست قهرمان I-League، ESL One New York 2014، The Summit 2 و StarSeries XII شود. همچنین چندین عنوان نایب قهرمانی دیگر نیز کسب کرد؛ پس دعوت از این تیم چندان دور از ذهن نبود.

Evil Geniusesاعضای تیم: pdd، Fear، Univers، Aui_2000، SumaiLتیم EG که در اینترنشنال ۲۰۱۴ توانسته بود مقام سوم را کسب کند. پس از اینترنشنال در لیگ‌ها و مسابقات زیادی شرکت کرد و توانست عناوین قهرمانی زیادی را کسب کند. اما مطمئنا کسب مقام اول در مسابقات Dota 2 Asia Championships 2014 بود که نظر وَلو را برای دعوت از EG در اینترنشنال ۲۰۱۵ جلب کرد.

Team Secretاعضای تیم: S4، puppy، Arteezy، Zai، Kuroky Team Secret از اعضای سابق تیم‌های EG، Navi و Alliance تشکیل شده است. با اینکه کمتر از یک سال است که از تشکیل این تیم می‌گذرد توانسته که جای خود را در میان تیم‌های حرفه‌ای محکم کند. از افتخارات این تیم می‌توان به قهرمانی Red Bull Battle grounds ، Dota Pit League Season ۲، XMG Captain Draft Season 2 اشاره کرد.

Invictus Gamingاعضای تیم: Ferrari_430، Chuan، Faith، Xi، Burningتیم iG قهرمان اینترنشنال ۲۰۱۲ در دو اینترنشنال گذشته چندان وضع خوبی نداشت. چندین بار اعضای خود را عوض کرده تا در نها‌یت به روستر فعلی برسد. iG در حال حاضر از آمادگی خوبی برخوردار است. از افتخارات این تیم پس از اینترنشنال سال گذشته می‌توان قهرمانی Sina Cup 5، Major All Stars Dota 2 Tournament و ESL One Frankfort 2015  را نام برد.

LGD Gaming اعضای تیم: Xiao8، Yao، MMY، Sylar، Maybeتمامی اعضای تیم LGD از بازیکنان قدیمی Dota هستند. این تیم تا کنون نتوانسته در اینترنشنال‌ها در خور نام خود ظاهر شود ولی امسال با آمادگی کامل در مسابقات شرکت کرده است و یکی از امید‌های قهرمانی این دوره است. قهرمانی I-League 2 و G-League 2014  افتخارات اخیر LGD است.

Cloud9اعضای تیم: EternaLEnVy، bOne7، FATA-، ‌BigDaddyN0tail، MiSeRyC9 شاید قهرمانی چندان زیادی نسبت به بقیه‌ی تیم‌های دعوت شده نداشته باشد ولی همیشه رقیبی خطر‌ناک برای دیگر تیم‌ها است. این تیم از بهترین بازیکنان با سابقه‌ی Dota 2 تشکیل شده و یکی از تیم‌های خطرناک این دوره از مسابقات خواهد بود.

Empireاعضای تیم: Silent، alwayswannafly، Resolut1on، yoky، AlohaDanceEmpire یکی از تیم‌های روسی  دعوت شده به اینترنشنال ۲۰۱۴ است. این تیم متاسفانه در سال گذشته نتوانست به اینترنشنال راه پیدا کند. Empire یکی از پر افتخارترین تیم‌های اروپا است و در حال حاضر از آمادگی بسیار خوبی برخوردار است. همچنین در هفته‌ی اخیر این تیم توانست تیم VG را شکست داده و عنوان قهرمانی D2 Champions League S۵ را کسب کند.

Virtus Proاعضای تیم: fng، DkPhobos، Lil، God،Illidan Stormrageوَلو با دعوت از VP انتقادات بسیاری را بر‌انگیخت. در اینکه VP تیم شایسته‌ای است شکی نیست، اما عده‌ی کثیری اعتقاد دارند تیم‌هایی همچون Ninjas in Pyjamas شایستگی بیشتری برای دعوت مستقیم به اینترنشنال داشتند.

Newbeeاعضای تیم: Mu، ‌Banana، SanSheng، Rabbit، Juneقهرمان سال گذشته در حال حاظر وضع چندان خوبی ندارد. در دعوت مستقیم Newbee به اینترنشنال نیز حرف و حدیث زیادی وجود دارد. با این حال Newbee امسال به اینترنشنال خواهد آمد تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

Team Malaysiaاعضای تیم: Mushi، JoHnNy، Ky.xY، Ohaiyo، Kecik ImbaTM هم مانند Team Secret عمر چندانی ندارد ولی در همین مدت زمان کوتاهی که از تشکیل آن می‌گذرد توانسته به سه عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی دست پیدا کند. اعضای این تیم در گذشته در تیم Orange Esports هم‌تیمی بوده‌اند و توانستند به اینترنشنال راه‌ پیدا کنند پس با این مسابقات آشنایی لازم را دارند.

در ادامه می‌توانید برای مطالعه گزارش‌های زومجی از روزهای مسابقات در مراحل گروهی و حذفی روی لینک‌ها زیر کلیک کنید. 

گزارش زومجی از مسابقات Dota 2 اینترنشنال ۲۰۱۵ مرحله گروهی – روز اولگزارش زومجی از مسابقات Dota 2 اینترنشنال ۲۰۱۵ مرحله گروهی – روز دومگزارش زومجی از مسابقات Dota 2 اینترنشنال ۲۰۱۵ مرحله گروهی – روز سوم و چهارمگزارش زومجی از مسابقات Dota 2 اینترنشنال ۲۰۱۵ مرحله‌ی حذفی – روز اولگزارش زومجی از مسابقات Dota 2 اینترنشنال ۲۰۱۵ مرحله‌ی حذفی – روز دومگزارش زومجی از مسابقات Dota 2 اینترنشنال ۲۰۱۵ مرحله‌ی حذفی – روز سومگزارش زومجی از مسابقات Dota 2 اینترنشنال ۲۰۱۵ مرحله‌ی حذفی – روز چهارم و پنجم

گزارش فینال مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۵ و نحوه قهرمانی تیم Evil Geniuses

دو تیم فینالیست راه بسیار مشکلی را برای رسیدن به این جایگاه طی کردند. تیم CDEC که تیم تازه‌کاری است برخلاف انتظار همگان توانست فینالیست بزرگ‌ترین مسابقه‌ی دوتا ۲ باشد و تیم‌های بزرگی چون Secret، LGD و VG را از پیش رو بردارد. در طرف دیگر تیم Evil Geniuses قرار دارد که قهرمانی در مسابقات اینترنشنال از آرزو‌های دیرینه‌ی این تیم است.در بازی اول کاپیتان ppd هیروی Leshrac را به تیم حریف تقدیم کرد و در عوض هیروی Gyro و Clockwerk را برای آفلینر و کری خود انتخاب کرد. تیم CDEC که نمی‌خواست Leshrac را به EG بدهد این هیرو را انتخاب کرد ولی از آن به عنوان ساپورت استفاده کرد. در همان ابتدای بازی Shiki با هیروی Queen of Pain و با کمک Leshrac توانست فرست بلاد را از SumaiL بگیرد. CDEC توانست این عمل را سه بار تکرار کند و شرایط را برای SumaiL مشکل سازد. ولی SumaiL در کمال نا‌باوری با کمک جانگل‌استَکی که ppd برای او فراهم کرده بود، سریع‌ترین Orchid بازی را فارم کند. تیم CDEC که خود را در جریان بازی عقب‌تر از EG می‌دید با خرید یک اسمک سعی در غافل‌گیر کردن تیم حریف کرد که با دفاع فوق‌العاده‌ی EG رو‌به‌رو شد که در‌نهایت به مردن سه هیرو از تیم CDEC ختم شد. در دو درگیری دیگر که دقایقی بعد رخ داد نیز EG تیم برتر میدان بود. تیم EG که شرایط بسیار خوبی داشت به سمت لاین پایین رفت و تلاش کرد که باراکس‌های آن لاین را نابود سازد که در انجام این عمل موفق بود. در ادامه CDEC درگیری دیگری را شکست خورد و بازی اول را با شکست به پایان رساند.

در بازی دوم نیز ppd هیروی Leshrac را بن نکرد و دوباره همان دو هیروی Clockwerk و Gyro را انتخاب کرد. این‌بار تیم CDEC، هیروی Leshrac را به دست Shiki داد. همچنین به عنوان آخرین پیک، کاپیتان Q هیروی Brood Mother را انتخاب و به Xz داد. CDEC موفق شد که تیم حریف را غافل‌گیر کند و Xz با هیروی Brood Mother به جای Shiki به لاین وسط رفت. EG که انتظار این نوع بازی را از CDEC نداشت در تمامی لاین‌ها از CDEC شکست خورد. در این بازی Sumail با هیروی Windranger نتوانست بهترین بازی خود را به نمایش بگذارد در عوض Agressif با هیروی Queen of Pain عملکردی فوق‌العاده داشت و توانست ۱۰ کیل را بدون این‌که حتی یک‌بار بمیرد از آن خود کند. تمام بازیکنان تیم CDEC در این‌بازی خوش درخشیدن که به پیروزی در این بازی ختم شد.در بازی سوم نیز دو انتخاب اول تیم ٍEG یکسان بود. تیم CDEC نیز دوباره Leshrac را انتخاب کرد و باز هم Shiki مامور کنترل این هیرو شد. همچنین Slark به عنوان کری تیم CDEC انتخاب شد. بازی سوم فینال اینترنشنال یکی از بهترین بازی‌ها برگزار شده در این دوره بود. شاهد عملکرد فوق‌العاده‌ی هر دو تیم بودیم . در ابتدای بازی شاهد برتری EG در لاین‌ها بودیم. تیم CDEC برای به پایان دادن به این برتری در لاین وسط جمع شدند و تاور اول را نابود ساختند. در طول بازی که حدود یک ساعت طول کشید شرایط برای هر دو تیم کاملا برابر بود و شاهد یک بازی بسیار نزدیک بودیم. در نهایت در یک درگیری تیم EG توانست CDEC را در جنگل خود غافل‌گیر سازد و تمام‌ هیرو‌های تیم حریف را بکشد و بازی را پیروز شود.بازی چهارم سری مطمئنا مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی در طول عمر دو تیم بود. تیم EG تنها یک بازی تا قهرمانی در اینترنشنال ۲۰۱۵ فاصله داشت. EG با انتخاب هیرو‌های Earth Shaker و Naga و Gyrocopter استراتژی تیم را بر اساس کمبو و درگیری تیمی چید. تیم CDEC در اواسط بازی موفق شد که SumaiL را بکشد و از این برتری استفاده کرد و به گودال روشان رفت. CDEC انتظار این را نداشت که EG بدون SumaiL با آن‌ها درگیر شود ولی EG توانست کمبوی Earth Shaker و Ancient Apparition را پیاده سازد و هر پنج هیروی حریف را در یک لحظه نابود کند و این پایان کار برای تیم CDEC بود. EG که پس از این درگیری تیم برتر میدان بود شروع به پوش دادن لاین‌ها کرد و درگیری‌های تیمی را پیروز شد که در نهایت به پیروزی در این بازی و برنده شدن جایزه‌ی ۶,۶۳۰,۰۰۰ دلاری ختم شد. از تیم CDEC نیز به عنوان نایب قهرمان تقدیر و به آن‌ها مبلغ ۲,۸۵۰,۰۰۰ دلار اهدا گشت.

نحوه تقسیم جوایز بین تیم‌های حاضر در اینترنشنال ۲۰۱۵

  • مقام اول: Evil Geniuses مبلغ ۶۶۱۶۰۱۴ دلار
  • مقام دوم: CDEC Gaming مبلغ ۲۸۴۸۵۶۲ دلار
  • مقام سوم: LGD Gaming مبلغ ۲۲۰۵۳۳۸ دلار
  • مقام چهارم: Vici Gaming مبلغ ۱۵۶۲۱۱۴ دلار
  • مقام پنجم: Virtus Pro مبلغ ۱۱۹۴۵۵۸ دلار
  • مقام ششم: EHOME مبلغ ۱۱۹۴۵۵۸ دلار
  • مقام هفتم: Team Secret مبلغ ۸۲۷۰۰۲ دلار
  • مقام هشتم: MVP Phoenix مبلغ ۸۲۷۰۰۲ دلار
  • مقام نهم: compLexity Gaming مبلغ ۲۲۰۵۳۴ دلار
  • مقام دهم: Cloud9 مبلغ ۲۲۰۵۳۴ دلار
  • مقام یازدهم: Team Empire مبلغ ۲۲۰۵۳۴ دلار
  • مقام دوازدهم: Invictus Gaming مبلغ ۲۲۰۵۳۴ دلار
  • مقام سیزدهم: Newbee مبلغ۵۵۱۳۳ دلار
  • مقام چهاردهم: Fnatic مبلغ ۵۵۱۳۳ دلار
  • مقام پانزدهم: Natus Vincere مبلغ۵۵۱۳۳ دلار
  • مقام شانزدهم: MVP.HOT6ix مبلغ ۵۵۱۳۳ دلار
  • برخی از آمار قابل توجه مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۵:
  • بیش‌ترین ‌هیروی بن شده:Leshrac با ۴۲ بار بنبیش‌ترین هیروی پیک شده:Lina با ۳۲ بار پیکبازیکن با بیش‌ترین GMP:Xboct از تیم Na`Vi با ۷۲۲ بیش‌ترین KDA:Agressif از تیم CDEC با ۸.۳۸کوتاه‌ترین بازی:CDEC Gaming vs Evil Geniuses با زمان ۲۰ دقیقه و پیروزی CDEC Gamingطولانی‌ترین بازی:ViCi Gaming vs Cloud9 با زمان ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه و پیروزی ViCi Gamingتعداد Divine Rapier های خریداری شده:۱۲ عدد

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات