تصاویری از شکوه سلطان جنگل به مناسبت روز جهانی شیر

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
مطالعه 5 دقیقه
حیوانات مختلف نزد انسان‌ها جایگاه متفاوتی داشته و دارند؛ اما شیر همیشه موجودی قابل احترام بین جوامع انسانی بوده، بطوریکه همواره بهترین خصلت‌ها در ادبیات به سلطان جنگل نسبت داده شده است. حال به مناسبت روز جهانی شیر، نهادهای حمایت از این حیوان زیبا تصاویری باشکوه منتشر کرده‌اند.
تبلیغات

شیر علاوه بر اینکه به عنوان یک حیوان شناخته می‌شود، در جوامع انسانی نیز دارای جایگاه خاصی است. علاوه بر شناخته شدن به عنوان سلطان جنگل، انسان‌های با شهامت و نترس نیز با نسبت داده شدن القابی که برگرفته از نام این حیوان است، تحسین می‌شوند. اما این موضوع نشان دهنده‌ی وضعیت مطلوب این حیوانات در حیات وحش نیست و با وجود هوش بالا و محبوبیت این حیوان در جوامع انسانی، جوامع بشری تاثیر منفی خود را در حیات این حیوان به جا گذاشته است.

براساس آمارهای منتشر شده در کل کره‌ی زمین تنها ۳۰٫۰۰۰ شیر باقی مانده است. از دست دادن سکونت‌گاه، قرار گرفتن در برابر امیال انسان‌ها، شکار غیرقانونی و موارد دیگر همه دست در دست هم داده تا تعداد کل شیرهای در حال حیات روز به روز کمتر شود.

همزمان با روز جهانی شیر، نهاد‌های حمایت از این حیوان تصاویری زیبا و باشکوه را از این حیوان منتشر کرده‌اند تا جوامع انسانی را بیش از پیش از خطر انقراض شیر آگاه کرده و نظر بسیاری را برای حفظ حیات این گونه‌ی حیوانی جلب کنند.

در گوشه گوشه‌ی جهان، نهاد‌ها و ان جی او های متعددی در مسیر حفظ بقای شیرها فعالیت می‌کنند. از جمله‌ی این نهادها می‌توان به پروژه‌ی حفاظت از شیرهای صحرا، پیاده روی برای شیرها، شیرهای بنیاد Gir، صندوق بین المللی رفاه حیوانات و گروه حمایت از گربه سانان بزرگ نشنال جئوگرافی اشاره کرد.

LionDay 1
LionDay 2a
LionDay 3
LionDay 4
LionDay 5
LionDay 6
LionDay 7
LionDay 8
LionDay 9
LionDay 10
LionDay 11
LionDay 13
LionDay 12

هر یک از این نهادها اقداماتی را در راستای کمک به حفظ بقای شیرها به انجام می‌رسانند. برای مثال اعضای بنیاد پیاده روی برای شیرها از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون برای جمع آوری اطلاعات در مورد شیرهای آفریقا، مسافتی ۴۸۰ کیلومتری را از نامیبیا تا بوتسوانا با پای پیاده طی کرده‌اند. همچنین باید به بنیاد شیرهای گیر اشاره کرد که در هندوستان تاسیس شده است. اعضای این نهاد برای جلوگیری از سقوط ۴۰۰ شیر آسیایی موجود در گودال‌های پارک جنگی ملی گیر، سعی دارند تا ۱۰٫۰۰۰ گودال موجود در این پارک جنگی را پیدا کنند. این گروه تاکنون بیش از ۲٫۰۰۰ گودال را یافته و آن‌ها را پر کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات