آفیس 2016 برای مک منتشر شد

پنج‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از پایان دوران استفاده‌ی آزمایشی از نسخه‌ی بتای آفیس ۲۰۱۶ برای مک، مایکروسافت امروز نسخه‌ی نهایی مجموعه‌ی نرم‌افزاری آفیس را برای مک منتشر کرد.
تبلیغات

پس از پایان دوره‌ی استفاده‌ی آزمایشی از مجموعه‌ی نرم‌افزاری آفیس ۲۰۱۶ که از ماه مارس آغاز شده بود، مایکروسافت امروز نسخه‌ی نهایی آن را رسما منتشر کرد. آفیس ۲۰۱۶  اولین نسخه‌ی جدید از آفیس پس از عرضه‌ی نسخه‌ی پیشین در سال ۲۰۱۱ میلادی است. آفیس ۲۰۱۶ متشکل از نرم‌افزار‌های ورد، اکسل و پاورپوینت است که با بهینه‌سازی‌هایی نظیر هماهنگی با صفحه‌ی نمایش رتینا، رابط کاربری بهبود یافته و ویژگی‌های جدید در کنار امکان بهره‌گیری از سرویس‌های ذخیره‌ی ابری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

آفیس ۲۰۱۶ برای مک بسیاری از ویژگی‌ها و المان‌هایی که در نسخه‌های پیشین آفیس برای ویندوز و اپلیکیشن‌های موبایل آفیس وجود داشت، به منظور هماهنگی بیشتر در خود دارد. برای مثال کاربران آفیس در مک هم اکنون قادر هستند تا از ریبون برای سازمان دهی ابزار‌ها و گزینه‌های تغییر فورمت استفاده کنند. همچنین باید به بهبود تنظیمات گرافیکی در نوار ابزار اشاره کرد که می‌توان به آن‌ها در هر سه نرم‌افزار مجموعه‌ی آفیس دسترسی داشت. استایل‌ها وقالب‌های گرافیکی جدید نیز در آفیس ۲۰۱۶ اضافه شده‌اند.

آفیس ۲۰۱۶ از وجود طراحی شبیه به سیستم عامل یوسمتی بهره می‌برد که علاوه بر آن کاربران قادرند از ویژگی‌هایی نظیر پشتیبانی از تمام صفحه‌ی نمایش، صفحه‌های نمایش رتینا و ژست‌های چند لمسی استفاده کنند. ضمنا پشتیبانی از سرویس‌های ذخیره‌ی ابری امکان استفاده از مستندات آفیس را در ابزارهای مختلف امکان‌پذیر می‌کند. همانطور که اشاره کردیم این مجموعه‌ی نرم‌افزاری بسیاری از ویژگی‌های آفیس برای آیپد و آیفون‌ها را در خود جای داده و علاوه بر آن بهینه‌سازی‌هایی نیز در مقایسه با نسخه‌ی پیشین اضافه شده است.

مایکروسافت در نظر دارد تا بروزرسانی‌هایی را به بصورت مستمر برای این مجموعه‌ی نرم‌افزاری منتشر کند که ترتیب زمانی آن‌ها هر سه ماه یکبار خواهد بود. آخرین نسخه از آفیس برای مک از امروز در اختیار تمام کاربرانی قرار گرفته که از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل اپل استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات