۱۰ روش هوشمندانه برای بهره مندی مجدد از آیفون بازنشسته

چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
مطالعه 4 دقیقه
مسلماً، شما می‌توانید آیفون قدیمی خود را بفروشید، به کسی ببخشید، یا درون سطل آشغال بیاندازید! اما به احتمال قوی، هیچ‌یک از این کارها را نخواهید کرد. بهترین روش‌هایی که می‌توانید از آیفون قدیمی خود دوباره استفاده کنید، در ادامه ی مقاله لیست شده‌اند. لطفاً با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طبق پیش‌بینی‌ها اگر در روز‌های آغازی فروش آیفون 6S اپل، حدود ده میلیون دستگاه سفارش داده شود، تعداد زیادی از آیفون‌های قبلی، راهی انبار منازل خواهند شد! قبل از اینکه ۱۰ روش هوشمندانه را بیان کنیم، مثالی خلاقانه دراین مورد می‌زنیم! کلاس زیست‌شناسی دانشگاه علوم و فناوری میزوری (Missouri) آمریکا، آیفون‌های قدیمی را با میکروسکوپ‌های کلاس ترکیب کرده است. با هزینه‌ای کمتراز ۱۰ دلار برای تهیه‌ی لوازم جانبی، آیفون‌ها روی لنز میکروسکوپ‌ها سوار شده‌اند که قادربه بزرگنمایی ۱۷۵ برابری اشیا هستند.

حتی تلفنی که صفحه‌نمایش آن آسیب دیده هم می‌تواند دوباره استفاده شود. درحقیقت این افکارتان است که شما را محدود می‌کند؛ درغیراین صورت هیچ محدودیتی برای خلاقیت وجود ندارد!جاش اسمیت

و اما ۱۰ روش هوشمندانه و ارزان‌قیمت برای بهره‌مندی مجدد از آیفون:

1 ساعت

آیفون قدیمی‌تان را روی داک یا به ‌صورت ایستاده قرار دهید و از نرم‌افزار ساعت آن استفاده کنید. با نرم‌افزار پولی Standard Time، ساعتی خواهید داشت که کاملاً به ساعت‌های معمولی بی‌شباهت است! با این نرم‌افزار، ساعتی دارید که به صورت ویدیوی Time Lapse بدون توقف است. درون آن کارگران ساختمانی تکه‌های الوار چوبی را با گذر زمان جابه‌جا کرده و ساعت واقعی را به شما نشان ‌می‌دهند. ساعت به‌ گونه‌ای است که انگار، هیپنوتیزم می‌شوید. همچنین، می‌توانید زنگ‌های هشدار انعطاف‌پذیری تعیین کنید یا آهنگ‌های آرامش‌بخشی را پخش کنید تا به آرامی به خواب بروید. با نرم‌افزار دیگری مانند SleepBot، می‌توانید گوشی را نزدیک به تخت‌خوابتان قرار دهید تا وضعیّت خواب شما را زیرنظر بگیرد.

2 منبع موزیک در خودرو

موزیک‌های مورد علاقه‌ی خود را با آیفون قدیمی در جاده‌ها به همراه داشته باشید. برخی از اتومبیل‌ها به داک قرارگیری آیفون مجهز شده‌اند که تنها با نمایشگر داشبورد خودرو می‌توانید به موزیک‌های موردعلاقه‌ی خود بدون دست زدن به آیفون گوش کنید.

3 کنترل از راه دور

تلویزیون‌ها، اسپیکرها و دیگر دستگاه‌ها، اکنون دارای نرم‌افزاری هستند که کاربران می‌توانند بدون لمس دکمه‌های سخت و خشن کنترل‌های معمولی دستگاه‌ها وفقط با آیفون خود، آن‌ها را کنترل کنند. به‌طوری‌که می‌توانید از مکان‌های دیگر خانه هم، دستگاه را کنترل کنید.

4 سیستم نظارتی

نرم‌افزارها می‌توانند آیفون قدیمی را به دوربین نظارتی مجهز به WiFi و ردیاب حرکتی مبدل کنند. Presence که نرم‌افزاری رایگان است، استریم زنده و ضبط ویدئو از محیطی که قصد نظارت برآن را دارید، فرآهم می‌سازد. درصورتی که روباتی ۱۰۰ دلاری با گردش ۳۶۰ درجه‌ای برای آیفون تهیه کنید، با چرخاندن گوشی می‌توانید نمایی ۳۶۰ درجه‌ای از محیط داشته باشید.

5 کتاب آشپزی

وقتی که یک آیفون در آشپزخانه دارید، هیچ نیازی به مراجعه به کتاب‌های دستورالعمل آشپزی یا زیر‌و‌ رو کردن پیرامون برای بهره‌مندی از دیگر دستگا‌ه‌ها نخواهید داشت. نرم‌افزار آشپزی My Recipe Book را با قیمت 99 سنت یا Big Oven را به‌طور رایگان دانلود کنید و دستگاه را روی پیشخوان آشپزخانه قرار دهید. گوشی فضای ناچیزی را اشغال می‌کند و دستورالعمل‌های بسیار بیشتری را نسبت‌به دیگر کتاب‌ها نگه‌داری می‌کند.

6 فضای ذخیره‌سازی اضافی

آیا شدیداً نیازمند ذخیره‌ی تصاویر، موزیک یا دیگر فایل‌هایتان هستید؟ باید بگوییم، تنها با استفاده از نرم‌افزار رایگان USB & Wi-Fi Flash Drive می‌توانید آیفون را به درایو ذخیره‌سازی تبدیل کنید.

7 ضبط کننده‌ی صدا

چرا زمانی که آیفون بازنشسته دارید، بایستی برای دستگاه دیجیتالی ضبط صدا پول اضافی بپردازید؟ صرفاً با استفاده از نرم‌افزارهای رایگان Voice Recorder و Voice Record Pro، می‌توانید یادداشت‌های خود را ضبط کنید.

8 اسکنر اسناد

نرم‌افزارهای ‌ Genius Scan و Doc Scan، آیفون را به اسکنر قابل‌حمل دستی تبدیل می‌کند که می‌توانید برای کار، گزارش‌های مدرسه، جستجوی اسناد یا اسکن رسیدها ازآن بهره ببرید؛ بدون پرداخت حتی یک دلار! اما اگر سر کیسه را شل کنید با پرداخت ۲۰ دلار برای خرید یک ابزار جانبی، می‌توانید آیفون را به اسکنری ثابت و ساکن تبدیل کنید.

9 نظارت بر کودک دلبندتان

قطعاً با صرف هزینه‌ی ۱۰۰ دلاری یا بیشتر می‌توانید دستگاه مخصوص نظارت بر کودک خریداری کنید. انتخاب دیگرتان هم استفاده از آیفون قدیمی برای تماشای زنده‌، شنیدن صدا و حتی صحبت از راه دور با کودک دلبندتان است. نرم‌افزار Cloud Baby Monitor به والدین اجازه می‌دهد تا سیگنال‌ها را روی شبکه بی‌سیم دریافت کنند. بنابراین محدودیتی برای نظارت‌بر فرزندتان نخواهید داشت.

10 ردیابی خودرو

خواه نیازمند یافتن خودروی به سرقت رفته باشید یا قصد ثبت مسیرهای سفرتان را داشته باشید یا بخواهید فرزند نوجوانتان را درهنگام رانندگی زیرنظر بگیرید؛ فارغ از هر دلیلی، GPS داخلی آیفونتان می‌تواند برای زیرنظر گرفتن خودرو سودمند باشد. نرم‌افزاری همچون InstaMapper می‌تواند شما را در این راه یاری کند.

با وجود ذکر تمام کابردهای فوق، در ساده‌ترین حالت می‌توانید به فرزندتان اجازه دهید تا از آیفون قدیمی همانند آیپاد تاچ استفاده کند. همچنین می‌توانید از گوشی قدیمی خود به عنوان پشتیبان قطعات آسیب‌دیده‌ ازجمله باتری، استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات