19 تصویر زیبا از اعماق اقیانوس که طی پروژه‌ی استریت ویو گوگل ثبت شده است

سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
مطالعه 7 دقیقه
گوگل برای گرامی داشت روز جهانی اقیانوس‌ها که ۸ جولای برابر با ۱۸ خرداد ماه است، تصاویری از اعماق اقیانوس‌ها را منتشر کرده که زیبایی خارق‌العاده‌ای دارند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هشتم جولای هر سال به عنوان روز جهانی اقیانوس نام گرفته و گوگل به مناسبت این روز که برابر با ۱۸ خرداد ماه است، تصاویری زیبا را در اعماق اقیانوس‌ها منتشر کرده است. این تصاویر طی تهیه‌ی تصاویر برای پروژه‌ی استریت ویو گوگل تهیه شده است.

براساس اطلاعات ارائه شده، گوگل این تصاویر را با همکاری پروژه‌ی تحقیقاتی XL Catlin Seaview، NOAA Office of National Marine Sanctuaries و Chagos Conservation Trust تهیه کرده است. این تصاویر نشان دهنده‌ی مناظر زیبایی است که از ۴۰ نقطه‌ زیر اقیانوس در سراسر جهان گردآوری شده که شامل مناطقی نظیر بالی، باهاما و دیواره‌های بزرگ مرجانی در سواحل شرقی استرالیا است.

گوگل در وبلاگ مپ خود به این موضوع اشاره کرده که تصویربرداری از اعماق دریا راهی برای حفظ اقیانوس‌ها است. غول جستجو امیدوار است از طریق انتشار این تصاویر بتواند مردم را به حفظ زندگی در جریان زیر دریاها و محیط سواحل تشویق کند.

تصویر زیر یک فوک دریایی را در حال شنا کردن در سواحل گالاپاگوس نشان می‌دهد.

GoogleEarth 1

همانطور که در تصاویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، کوه‌های موسوم به گوردون راکس یا صخره‌های گوردون که در سواحل گالاپاگوس واقع شده‌اند، محل سکونت بسیاری از موجوداتی است که در اعماق آب زندگی می‌کنند.

GoogleEarth 2

تپه‌ی درایی تیدمن که به طیف وسیعی از رنگ‌ها منقش شده، در دیواره‌ی بزرگ مرجانی واقع در سواحل شرقی استرالیا قرار دارد.

GoogleEarth 3

تصویر زیر از حوزه‌ی استحفاظی وال‌ها در جزایر کوک واقع در اقیانوسیه‌ از یک وال کوهان دار ثبت شده است.

GoogleEarth 4

تصویر زیر از بقایای کشتی غرق شده‌ی SS Antilla ثبت شده که از جمله‌ی بزرگ‌ترین کشتی‌های غرق شده در دریای کارائیب است.

GoogleEarth 5

خورشید ماهی اقیانوسی نام ماهی است که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. این ماهی از جمله‌ی سنگین ترین ماهی‌های استخوان‌دار است که در برخی موارد وزن نمونه‌ی بالغ آن به ۲۰۰۰ کیلوگرم نیز می‌رسد. این ماهی در خلیج کریستال اندونزی رویت شده است.

GoogleEarth 6

سواحل شمالی مولی کاندو در مالدیو خانه‌ی بسیاری از ماهی‌ها خوش رنگ و لعاب است که از جمله‌ی آن می‌توان به ماهی‌های موسوم به Oriental Sweetlips اشاره کرد که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

GoogleEarth 7

تصویر زیبای زیر از اعماق آب‌های خلیج Shoal ثبت شده که در مجاورت جزیره‌ی آنگویلا در دریای کارائیب واقع شده است.

GoogleEarth 8

منطقه‌ی موسوم به راجا آمپت در نزدیکی اندونزی بیشترین تنوع زیستی زیر دریا را دارا است، بطوریکه در این منطقه بیش از ۶۰۰ نوع مرجان ثبت شده که منزلگاه بیش از ۱٫۳۰۰ نوع ماهی صخره‌ای است.

GoogleEarth 9

تصویر زیر متعلق به منطقه‌ی حفاظت شده‌ای در سواحل باهاما است که در آن یک جزیره‌ی بدون سکنی نیز واقع شده است.

GoogleEarth 10

منطقه‌ی موسوم به مانتیس ریف را که متشکل از صخره‌های مرجانی عظیم الجثه است، باید از جمله‌ی بهترین مکان‌هایی خواند که می‌توان در آن کوسه‌های سر نقره‌ای را مشاهده کرد.

GoogleEarth 11

مجسمه‌ی نیم تنه‌ی برنزی که در تصویر مشاهده می‌کنید به اقیانوس شناس نام آشنا ژاک-ایو کوستو متعلق است که در دریای کارائیب به احترام این شخص قرار گرفته است.

GoogleEarth 12

در تصویر زیر مرجان‌های آویز مانند را مشاهده می‌کنید که در منطقه ی مرجانی واقع در جنوب فلوریدا قرار گرفته است.

GoogleEarth 13

مخروط ایجاد شده براثر مواد آتشفشانی را مشاهده می‌کنید که تاج شیطانی بیرون زده‌‌ی مخروطی نام دارد و در جزایر گالاپاگوس جا گرفته است.

GoogleEarth 14

در تصویر زیر گروهی از دلفین‌ها را مشاهده می‌کنید که در حال شیرجه زدن روی سطح آب هستند.

GoogleEarth 15

منطقه‌ی پدراس سکاس (Pedras Secas) مکانی مساعد برای غواصی است. این محل شامل تونلی شکل گرفته از مواد آتشفشانی است به طول ۱۸ متر است که مناظری زیبا از زیر دریا را در بر دارد.

GoogleEarth 16

در تصویر زیر ماهی‌هایی را مشاهده می‌کنید که بصورت گروهی در حال حرکت هستند. این تصویر در اعماق سواحل مجمع اجزایر فرناندو دی نوروها در اقیانوس اطلس ثبت شده است.

GoogleEarth 17

کوسه‌های موسوم به Nurse Shark با کوسه‌های پرستار که رنگ خاکستری داشته و بی آزار نیز هستند، در سواحل ماروبرا در استرالیا قابل رویت است.

GoogleEarth 18

منظره‌‌ی زیبایی که در تصویر زیر شاهد آن هستید برگرفته از دنیای زیر آبی در نزدیکی ساحل سیدنی است.

GoogleEarth 19

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات