CHIP، ارزان ترین مینی پی سی لینوکسی با قیمت 9 دلار

دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
این روزها کامپیوترهایی که در اندازه‌ی یک فلش درایو روانه‌ی بازار می‌شوند، کامپیوتری که قرار است معرفی کنیم تنها ۹ دلار قیمت دارد.
تبلیغات

شاید بتوان گوشی‌های هوشمند را مظهر پیشرفت فناوری خواند، چراکه تولیدکنندگان قادرند قدرت بالایی را در یک فرم فکتور قابل حمل در اختیار کاربران قرار دهند که پیش از این تصویر تولید چنین محصولاتی نیز کمی سخت بود. در کنار گوشی‌های هوشمند، کامپیوتر‌های کوچکی نیز اخیرا روانه‌ی بازار شده‌اند که سایز آن‌ها تقریبا برابر حافظه‌های فلش است.

علاوه بر قدرت سخت‌افزاری بالا و قابلیت حمل و نقل آسان، یکی از ویژگی‌های این محصولات قیمت بسیار پایین است که این موضوع در CHIP بسیار جالب توجه است، چراکه قیمت کامپیوتر چیپ تنها ۹ دلار است.

CHIP مبتنی بر لینوکس توسعه داده شده اما قیمت آن در مقایسه با سایر محصولات این چنینی که مبتنی بر لینوکس هستند، بسیار پایین است. برای مثال می‌توان به رسپ‌بری پی اشاره کرد که قیمتی فراتر از ۹ دلار دارد. از جمله‌ی مشخصات فنی چیپ می‌توان به حافظه‌ رم ۵۱۲ مگابایتی، حافظه‌ی فلش ۴ گیگابایتی، CPU یک گیگاهرتزی Allwinner R8 مبتنی بر Cortex-A8 و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-400 اشاره کرد.

همچنین باید به پورت کامپوزیت میکروفون-هدفون، بلوتوث، بی‌سیم و USB اشاره کرد. در ارزان‌ترین نمونه شاهد قرارگرفتن کل مجموعه در قالب یک قاب نخواهیم بود، اما توسعه‌دهندگان در Next Thing در تلاشند تا نمونه‌ای از این محصول را با نام PocketCHIP روانه‌ی بازار کنند.

پاکت چیپ در قالب پروژه‌ی کیک‌استارتر ارائه شده که قیمت تعیین شده برای پیش خرید آن ۴۰ دلار تعیین شده است. از جمله‌ی امکانات این محصول باید به صفحه‌ی نمایش ۴.۳ اینچی و کیبورد با باتری ۳٫۰۰۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد که پس از شارژ قادر است ۵ ساعت انرژی مورد نیاز را تامین کند.

هدف اصلی CHIP برای جمع‌آوری سرمایه کسب ۵۰٫۰۰۰ دلار بود که با توجه به استقبال دوستداران فناوری این کمپانی موفق شده تا مبلغ ۲٫۰۰۰٬٫۰۰۰ میلیون دلار را مال خود کند. Next Thing در نظر دارد تا این محصول را در ماه دسامبر روانه‌ی بازار کند، حال آنکه آداپتورها و لوازم جانبی این محصول در ماه می در دسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات