رئیس جمهور برزیل از مشعل المپیک 2016 رونمایی کرد

دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
یک سال مانده به برگزاری رقابت‌های المپیک سال 2016 در برزیل، رئیس جمهور این کشور در مراسمی از مشعل این مسابقات رونمایی کرد و توضیحاتی نیز در مورد برگزاری المپیک در برزیل ارائه کرد.
تبلیغات

روسف، رئیس جمهور برزیل که محبوبیت خود را در میان بحران اقتصادی جدی در برزیل غوطه‌ور می‌بیند در این مراسم گفت:

مسابقات المپیک افتخار و غرور را برای ما به ارمغان خواهد آورد و کشور برزیل مسابقاتی امن و موفق را سازماندهی خواهد کرد. 12000 نفر انتخاب خواهند شد تا مشعل المپیک را بین 300 شهر برزیل بگردانند. 399 روز تا آغاز رقابت‌های المپیک باقی مانده و در 5 آگوست همزمان با آغاز این رقابت‌ها نگاه همه دنیا به ما خواهد بود.

حرکت مشعل از ماه می سال 2016 از پایتخت برزیل آغاز شده و در نهایت در ماه آگوست به ورزشگاه ماراکانا در شهر ریو خواهد رسید تا در مراسم افتتاحیه حاضر باشد. کمیته برگزارکننده بازی‌های المپیک همچنین حامیان مالی این رویداد بزرگ ورزشی طی ماه‌های آینده حمل کنندگان مشعل را انتخاب خواهند کرد. هر فرد مشعل را برای مسافت 300 متر حمل خواهد کرد. 

خانم روسف وعده داده است که امنیت اولویت اصلی برگزاری این رقابت‌ها است و از علاقه‌مندانی که برای مسابقات جام‌جهانی فوتبال به برزیل سفر کرده بودند دعوت به عمل آورده تا برای بازی‌های المپیک مجدد به برزیل سفر کنند.

در شرایطی که یک سال بیشتر به برگزاری این رویداد باقی نمانده، اعضای کمیته بین المللی المپیک در رابطه با تأخیر در آماده‌سازی شرایط برگزاری این مسابقات ابراز نگرانی کرده‌اند. نکته دیگر بحث آلودگی آب‌هایی است که قرار است در آن مسابقات قایقرانی و موج سواری برگزار شود. مقامات برگزاری گفته‌اند که نگرانی ورزشکاران را بابت الودگی آب‌ها درک می‌کنند، ولی همچنان معتقدند که این آلودگی مشکلی برای سلامتی ورزشکاران ایجاد نخواهد کرد. 

ریودوژانیرو اولین شهر در آمریکای جنوبی است که میزبان رقابت‌های المپیک خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات