مزدا در حال طراحی نسل جدید RX-8 مبتنی بر موتور وانکل است

دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مزدا با معرفی کوپه‌ی RX-8  در سال ۲۰۱۲ میلادی نظر بسیاری از دوستداران سرعت را به خود جلب کرد. یکی از ویژگی‌های این خودرو استفاده از موتور وانکل به جای موتورهای چهارزمانه‌ی پیستونی مرسوم بود. حال اخباری منتشر شده که گویای توسعه نسل جدید این خود را با نام RX-9 توسط مزدا است.
تبلیغات

مزدا در سال ۲۰۱۲ کوپه‌ای را با نام RX-8 معرفی کرد که به موتور وانکل مجهز شده بود. حال پس از گذشت سه سال از زمان عرضه‌ی این خودرو به بازار، گمانه‌هایی مبنی بر طراحی و توسعه نسل جدید این خودرو که RX-9 نام دارد، منتشر شده است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که مزدا در این خودرو نیز از موتور وانکل استفاده خواهد کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده، مزدا RX-9 مبتنی بر سیستم انتقال نیروی موتور به چرخ‌های عقب خواهد بود که توسط SkyActiv توسعه یافته و در حال حاضر نیز مزدا 6 از وجود آن استفاده می‌کند. هنوز اطلاعات روشنی در خصوص پیشرانه‌ی مورد استفاده در مزدا RX-9 در دست نیست، اما منابع نزدیک به مزدا به این موضوع اشاره کرده‌اند که احتمالا این کمپانی ژاپنی ترکیبی از موتور وانکل را با موتورهای الکتریکی استفاده خواهند کرد تا میزان سوخت مصرف شده توسط این خودرو نیز چندان زیاد نباشد. جعبه‌ دنده‌ی پیش فرض تعبیه شده روی این خودرو دستی خواهد بود و خریداران در صورت نیاز می‌توانند نمونه‌ی خودکار سفارش دهند. همچنین باید به امکان سفارش نسخه‌ی هر چهار چرخ متحرک نیز اشاره کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده، مزدا استفاده از موتورهای وانکل را برای مدتی به حالت تعلیق درآورد تا از این طریق با بازسازی مدل‌های اصلی خود به سود دهی برسد.

انتظار می‌رود کمپانی مزدا نمونه‌ی مفهومی خودروی RX-9 را در یک نمایشگاه اتومبیل که در سال ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد، رونمایی کند. سال ۲۰۱۷ با پنجاهمین سالگرد تولید Cosmo Sport، خودرویی که مزدا در آن برای اولین بار از موتور وانکل استفاده کرد، مصادف است و از این‌رو به نظر می‌رسد این خودرو در این سال رونمایی خواهد شد و شاهد عرضه‌ی آن به بازار در سال ۲۰۲۰ خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات