گوگل در حال آزمایش نسل بعدی گوگل گلس است

یک‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه گوگل پایان پروژه‌ی تولید و عرضه‌ی آزمایشی نسل اول گوگل گلس را پایان داد، هدایت این بخش به تونی فدل سپرده شد. پس از انتشار شایعات فراوان در خصوص تعطیلی یا در راه بودن نسل جدید این گجت پوشیدنی، حال اخباری منتشر شده که گویای تست شدن نسخه‌ی جدید گوگل گلس پس از دریافت گواهی FCC است.
تبلیغات

ابتدای سال جاری میلادی غول جستجو اعلام کرد که روند توسعه و طراحی نسل اول گوگل گلس را کنار گذاشته و این بخش را به تونی فدل، سرپرست تولید بخش نست سپرد. از آن پس شایعاتی در خصوص کنار گذاشته شدن تولید چنین گجتی توسط گوگل مطرح شد. در کنار این شایعات بسیاری نیز سؤالاتی را در خصوص زمان معرفی نسل جدید این گجت پوشیدنی مطرح کردند. اریک اشمیت بعدها در اظهارنظری عنوان کرد که پروژه‌ی تولید گوگل گلس متوقف نشده است. چندی بعد نیز مدیرعامل کمپانی ایتالیایی تولیدکننده‌ی عینک که Luxxotica نام دارد در گفتگویی با وال استریت ژورنال اعلام کرد که گوگل در حال توسعه‌ی نسل دوم این گجت پوشیدنی است.

حال پس از گذشتن چند ماه از زمان مورد اشاره، دروید لایف اخباری را در خصوص ملاقات نسل دوم گوگل گلس از کمیسیون ارتباطات فدرال منتشر کرده است. پیش از این افرادی که در پی اطلاع از گجت‌هایی بودند که قرار بود در آینده‌ی نزدیک روانه‌ی بازار شوند، به سراغ اسناد FCC‌می‌رفتند؛ اما در حال حاضر کمیسیون ارتباطات فدرال با همکاری کمپانی‌ها سعی دارند تا از انتشار انواع اطلاعات محرمانه در خصوص محصولات جدید خودداری کنند. با این حال اطلاعاتی در مورد این عینک هوشمند منتشر شده که از جمله‌ی آن می‌توان به پشتیبانی از چندین کانال بی‌سیم و بلوتوث توسط این گجت اشاره کرد.

با توجه به قانون جدید تصویب شده در آمریکا که امکان هک کردن نشان‌های سازمان‌های نظارتی بصورت نرم‌افزاری در گجت‌ها را امکان پذیر ساخته، دیگر می‌توان از روی سایز و مکان نشان FCC، به گمانه زنی در مورد سایز دستگاه پرداخت. با توجه به اطلاعات منتشر شده در خصوص نشان نرم‌افزاری، باید به این نکته اشاره کرد که این نشان روی یک صفحه‌ی نمایش مستطیلی شیشه‌ای به نمایش درخواهد آمد. با توجه به مکان قرارگیری این نشان، کاربر باید وارد زیر منوها شود که این کار از طریق اسکرول کردن به چپ و راست امکان پذیر است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات