بهترین گجت‌ها برای استفاده زیر نور مستقیم خورشید

یک‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
با فرا رسیدن تابستان، مجبور هستیم در فضای بیرون از خانه در زیر نور مستقیم خورشید از گجت‌های خود استفاده کنیم. اما بسیاری از گجت‌ها به دلیل روشنایی پایین صفحه‌نمایش غیرقابل استفاده می‌شوند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به معرفی بهترین گجت‌ها برای استفاده در زیر نور مستقیم خورشید بپردازیم.
تبلیغات

وقتی زیر نور درخشان خورشید قرار می‌گیرید، یک ویژگی از صفحات‌نمایش گجت‌ها به چشم ‌می‌آید که شاید قبل‌ها کم‌تر توجه شما را به خود جلب کرده باشد. برخی از این گجت‌ها در زیر نور به راحتی قابل مشاهده و برخی دیگر به کلی غیرقابل استفاده ‌می‌شوند. در ادامه بهترین گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های عکاسی دیجیتال، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و ساعت‌های هوشمند را برای استفاده در فضای بیرون و زیر نور سوزان خورشید تابستان معرفی خواهیم کرد.

گوشی‌های هوشمند

iphone

غالب افراد گوشی‌های هوشمند خود را همواره به همراه دارند؛ بنابراین قابل استفاده بودن آن زیر نور مستقیم خورشید، می‌تواند از ویژگی‌های مهم آن محسوب شود. نحوه‌ی آزمایش این‌گونه بوده است که صفحه نمایش هر یک از گوشی‌ها زیر نور مستقیم خورشید به صورت مستقیم و تحت زوایای مختلف بررسی شده و علاوه بر روشنایی بالا، زوایای دید مناسب زیر نور مستقیم نیز یکی از معیارهای این سنجش بوده است.

در حال حاضر قوی‌ترین گوشی‌ها در این زمینه توسط اپل تولید می‌شوند. البته پرچم‌داران قدیمی شرکت نوکیا، که بخش گوشی‌های هوشمند آن توسط مایکروسافت خریداری شده است، در این زمینه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند؛ پس باید منتظر پرچم‌داران بعدی مایکروسافت نیز باشیم تا بهتر قضاوت کنیم.

مقاله‌های مرتبط:

    اما در حال حاضر بهترین گوشی پرچم‌دار برای استفاد در زیر نور مستقیم خورشید، آیفون ۶ و یا ۶ پلاس هستند. اگر علاقه‌مند به دنیای اندروید هستید، سامسونگ گلکسی اس ۶ و الجی جی ۴ نیز انتخاب‌های مناسبی به شما می‌روند.

    شاید به نظر متضاد بیاید اما هر چه صفحه‌نمایش گوشی‌هوشمند شما روشنایی بیشتری داشته باشد، زیر نور خورشید محتوای آن را راحت‌تر خواهید دید.

    تبلت‌ها

    ipad air

    عملکرد صفحه‌نمایش تبلت‌ها نیز به مانند گوشی‌های هوشمند سنجیده می‌شوند. اپل آیپد ایر ۲ بدلیل استفاده‌ی اپل از پوشش ضد بازتاب بر روی صفحه‌نمایش ۹.۷ اینچی این تبلت، بهترین عملکرد را در زیر نور مستقیم داشت. اگر به دنبال تبلتی کوچک‌تر و اندرویدی هستید، تبلت سونی اکسپریا زد ۳ کامپکت، عملکرد بسیار خوبی زیر نور مستقیم از خود به نمایش می‌گذارد. این تبلت یکی از بالاترین روشنایی‌های صفحه‌نمایش در بین تبلت‌ها را دارا است و ضد آب بودن آن نیز می‌تواند مزیتی برای آن به حساب بیاید.

    دوربین‌های دیجیتالی

    sony cyber

    گرفتن عکس مناسب بدون دیدن صفحه‌نمایش دوربین دیجیتال کار بسیار دشواری است. برای رهایی از این مشکل بهترین کار خرید دوربینی با صفحه‌نمایش قابل چرخش است. Sony Cyber-shot DSC-RX100 iii و Panasonic Lumix DMC-FC1000 می‌توانند از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه باشند.

    لپ‌تاپ‌ها

    toshiba

    کار با لپ‌تاپ‌ها در زیر نور مستقیم بسیار دشوارتر از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشند است. برای اندازه‌گیری بازتاب نور از صفحه‌نمایش، نور لامپ به آن تابیده شد و نور بازتاب شده با استفاده از دستگاه نورسنج اندازه‌گیری شد. لپ‌تاپ ۱۳ اینچی Toshiba Portege Z30-BSMBN22 با توجه به صفحه‌نمایش مات خود، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت. به عنوان گزینه‌ای دیگر می‌توان از Apple’s MacBook Pro 13-inch with Retina Display MF839LL/A نیز نام برد که با صفحه‌نمایش از نوع ips و پوشش ضد بازتاب، عملکردی خوب در زیر نور مستقیم خورشید دارد.

    ساعت‌های هوشمند

    pebble
    مقاله‌های مرتبط:

      پبل استیل تنها ساعت‌هوشمندی است که در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کند. عملکرد سایر ساعت‌های هوشند در زیر نور مستقیم در حد نسبتاً خوب ارزیابی می‌شوند. اما در عوض اغلب ساعت‌های هوشمند در نور کم عمکرد فوق‌العاده‌ای دارند و پبل استیل در این مورد کمی از رقبا عقب‌تر است. اگر با قرار دادن دست خود برای جلوگیری از تابش نور بر روی ساعت هوشمندتان مشکلی ندارید، اپل واچ و الجی جی واچ آر می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی باشند.

      تبلیغات
      داغ‌ترین مطالب روز

      نظرات

      تبلیغات