هواوی با گذر از مایکروسافت سومین تولید کننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند لقب گرفت

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت با خرید نوکیا در سال ۲۰۱۳ میلادی به یکباره صاحب سهمی از بازار گوشی‌های هوشمند شد اما تحولات در ردموند و عدم عرضه‌ی گوشی‌های پرچمدار سهم مایکروسافت را کاهش داد، بطوریکه هواوی با گذر از مایکروسافت سومین رده از نظر سهم بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است.
تبلیغات

استراتژی آنالیتیکس گزارش خود را از میزان گوشی‌های هوشمند عرضه شده به بازار در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی منتشر کرده که براساس آن هواوی با عرضه‌ی ۳۰.۶ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند که نشان از افزایشی ۵۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته دارد، جایگاه سوم بزرگ‌ترین تولید کننده را به خود اختصاص داده است. هواوی این رتبه را با پشت سر گذاشتن مایکروسافت مال خود کرده است.

پیش از هواوی که ۹ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، سامسونگ و اپل به ترتیب با ۲۱.۲ و ۱۴ درصد در رتبه‌های اول و دوم جا گرفته‌اند. مایکروسافت موفق شده تا در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی ۲۷.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند روانه‌ی بازار کند که در مقایسه با ۵۰.۳ میلیون دستگاه عرضه شده در مدت مشابه سال پیش از آن، تقریبا نصف شده است. هواوی از نظر فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی را هم پشت سرگذاشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات