گوگل گلس برای کسب و کارها با ظاهر و قابلیت‌های جدید امسال عرضه می‌شود

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
مطالعه 4 دقیقه
ژانویه سال گذشته گوگل تولید و عرضه‌ی نسل اول گوگل گلس را پایان داد اما نسل دوم از عینک هوشمند گوگل تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. نسل جدید گوگل گلس تحت پروژه‌ی Glass at Work در حال توسعه است.
تبلیغات

ابتدای سال جاری میلادی اخباری در دنیای فناوری منتشر شد که نشان از توقف طراحی و تولید گوگل گلس داشت. این اخبار برگرفته از آینده ی مبهم این پروژه نزد دست اندکاران و افراد تصمیم گیرنده بود حال آنکه این روزها شنیده‌ها در مورد نسل دوم گوگل گلس قوت می گیرد. براساس آخرین اطلاعات ارائه شده گوگل در آینده‌ی نزدیک که احتمالا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی خواهد بود، گوگل گلس را در نسل جدید خود روانه‌ی بازار خواهد کرد. این کمپانی در حال حاضر نسل جدید از گوگل گلس را تحت پروژه‌ی Glass at Work در اختیار شرکای خود قرار داده است.

به گزارش 9to5Google نسل جدید گوگل گلس دارای ساختاری شبیه به عینک‌های معمول مورد استفاده است و حتی می‌توان بازوهای آن را بست. ضمنا نسل جدید گوگل گلس در مقایسه با نسل پیشین دارای ساختار مستحکم‌تری است که نشان از آماده سازی این نسل برای استفاده در محیط‌های کاری دارد. برخلاف بسیاری از عینک‌های هوشمند معرفی و عرضه شده به بازار، گوگل گلس از وجود صفحه‌ی نمایش کوچک‌تری در بالای سمت راست عینک بهره می‌برد که برخلاف ساختار سایر عینک ها مانند ODG R7 و هولولنز مایکروسافت است و نمایشگر آن در مرکز قرار ندارد.

مقاله‌های مرتبط:

    شرکای گوگل در این زمینه که بیشتر کسب وکارها و کمپانی‌های بزرگ هستند، بصورت منظم در حال تبادل ایده‌ها با تیم تحت رهبری تونی فدل هستند. تونی فدل بنیان‌گذار کمپانی نست است که پس از تصاحب توسط گوگل، در ابتدای سال جاری میلادی مسئولیت پروژه‌ی گوگل گلس را بر عهده گرفت. وی این پروژه را برای بروزرسانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری احتمالی گوگل گلس در اختیار گرفته است. تیم توسعه دهنده‌ی این گجت هنوز اظهار نظری در مورد جزئیات سخت‌افزاری و قیمت نسل جدید گوگل گلس ارائه نکرده است، هرچند شماری از مابع نزدیک قیمت نسل جدید را ۱٫۵۰۰ دلار عنوان کرده‌اند تا این محصول بتواند با سایر عینک‌های هوشمند در میان مشتریان تجاری به رقابت بپردازد.

    به گزارش وال استریت ژورال نسل جدید گوگل گلس با بهره‌گیری از کلید و گیره می‌تواند روی انواع عینک‌ها وصل شود که این امر انعطاف پذیری آن را افزایش می‌دهد. از جمله‌ی مشخصات نسل جدید گوگل گلس در کنار بازوهای تا شدنی باید به ضد آب بودن و همچنین افزایش عمرباتری در کنار نمایشگر بزرگ‌تر اشاره کرد. همچنین باید به توسعه‌ی یک پک باتری جداگانه اشاره کرد که می‌توان بصورت مغناطیسی به عینک وصل شده و انرژی بیشتری را برای آن به ارمغان بیاورد.

    شنیده‌ها حکایت از این دارد که گوگل با چالش بزرگی پس از توقف پروژه‌ی گوگل گلس روبرو شده است، چراکه اغلب اعضای این تیم پس از تصمیم گوگل برای انتقال تیم اقدام به استعفا و خروج از تیم توسعه‌ی گوگل گلس گرفته‌اند که همین موضوع گوگل را مجبور کرده تا تصمیم خود مبنی بر انتقال اعضا را متوقف کند.

    گوگل از اظهار نظر درباره‌ی این موضوع خودداری کرده است.

    قراردادهای همکاری گوگل با کمپانی‌های تجاری در مورد گوگل گلس انحصاری نیست، بدین ترتیب که کمپانی‌های همکاری کننده با گوگل در مورد گوگل گلس می‌توانند با سایر کمپانی‌ها نیز در این زمینه همکاری کنند. برای مثال این کمپانی می‌توانند از عینک‌های هوشمند سایر کمپانی‌ها نظیر ODG، Epson و Vuzix نیز استفاده کنند.

    یکی از منابع نزدیک در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

    پروژه‌ی Glass at Work پیش از اضافه شدن تونی به تیم در حال توسعه بود، اما هم‌اکنون این پروژه بسیار پیشرفت کرده است.

    گوگل تمرکز خود را روی کاربردهای واقعیت مجازی در صنعت و کسب و کار قرار داده است، چراکه مشتریان تجاری برای دریافت این فناوری آماده هستند و داوطلبانه در مورد آزمایش و توسعه‌ی عینک‌های هوشمند همکاری می‌کنند. این برخلاف جامعه‌ی کاربرانی است که پس از ارائه‌ی نسل اول گوگل گلس به سراغ این گجت هوشمند رفتند.

    همانطور که پیش از این نیز در زومیت خوانده‌اید، گوگل برای توسعه‌ی نسل جدید عینک هوشمندش به سراغ کمپانی Luxottica که در خصوص توسعه‌ی عینک فعالیت می‌کند، رفته است. همچنین اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه نشان از این دارد که گوگل در حال کار روی نسخه‌‌ای از عینک هوشمندش برای کاربران معمولی است که تفاوت عمده‌ای با نسل اول گوگل گلس خواهد داشت. تونی فدل پیش از این گجت‌های پوشیدنی را محلی برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت گوگل خوانده بود. وی همچین به این موضوع اشاره کرده که رسیدن به هدف مستلزم گذر زمان است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات