کانن دوربینی با ایزو ۴٫۰۰۰٫۰۰۰ معرفی کرد تا در تاریکی هم بتوان تصویربرداری کرد

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کانن دوربین چندکاره‌ی ME20F-SH را معرفی کرده که بیشینه حساسیت ISO آن ۴ میلیون است. این دوربین قادر است در تاریک‌ترین محیط‌ها نیز به ثبت تصویر بپردازد.
تبلیغات

کانن دوربین چند کاره‌ای معرفی کرده که حساسیت سنسور آن در حالت حداکثری به بیش از ۴٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون می رسد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کانن ای دوربین قادر است در محیط‌هایی با نور کمتر از ۰.۰۰۰۵ شمع بر متر مربع (lux) به ثبت ویدیوی فول اچ‌دی بپردازد.

برای درک بهتر قدرت این دوربین بهتر است بدانید که روشنایی محیط در زمان شب با آسمان صاف و نور کامل مهتاب بین ۰.۲۷ تا ۱.۰ شمع بر متر مربع است. در شب‌های ابری که ماه نقش کمرنگی در روشنایی هوا دارد، میزان روشنایی به ۰.۰۰۰۱ شمع بر متر مربع می‌رسد. این دوربین کنون قادر است در چنین محیط‌هایی تصاویری را ثبت کند که چشم انسان قادر به دیدن آن‌ها نیست.

کانن به این موضوع اشاره کرده که می‌توان این دوربین را در کابردهایی نظیر ثبت فیلم‌های سینمایی، مستندهای حیات وحش و کاربردهای امنیتی مورداستفاده قرار داد. سنسور ۳۵ میلی متری فول فریم CMOS مورد استفاده در این دوربین در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و در آن زمان نیز به خاطر قابلیت‌های خارق العاده‌اش در ثبت تصاویر در محیط‌های کم نور تحسین بسیاری را به خود جلب کرده است.

ویدیوی زیر که در زمان معرفی سنسور مورد استفاده در سال ۲۰۱۳ ثبت شده می‌تواند به روشنی قابلیت‌های این دوربین را به نمایش بگذارد. البته باید به این نکته توجه کرد که سنسور مورد استفاده در دوربین کانن در فاصله‌ی دو سال از زمان معرفی با بهبودهایی همراه شده است.

راز عملکرد فوق العاده‌ی ME20F-SH در سایز پیکسل‌های سنسور است. براساس اطلاعات ارائه شده سایز هر پیکسل ۵.۵ برابر بزرگ‌تر از سایز پیکسل‌ها در دوربین‌ها با لنز‌های قابل تعویض (DSLR) است. رزولوشن این سنسور ۲.۲۶مگاپیکسل است و اندازه‌ی هر پیکسل ۱۹ میکرو متر تعیین شده است.

خریداران این دوربین می‌توانند تمام لنز‌های سری EF را به همراه این دوربین مورد استفاده قرار دهند. این دوربین از وجود ترمینال‌های HDMI و 3G/HD-SDI بهره می‌برد.

کانن دوربین مورد نظر را از دسامبر سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد. این دوربین با توجه به قابلیت‌هایش چندان نیز ارزان نیست. برچسب قیمت این دوربین ۳۰٫۰۰۰ دلار است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات