زیر پوست آمازون: نگاهی به یکی از انبارهای بزرگ‌ترین خرده فروشی دنیا

پنج‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
آمازون، یکی از بزرگ‌ترین و شاید بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان است که در سال ۱۹۹۴ میلادی تاسیس شده و به سیستم مدیریت محصولات و انبارهای مملو از محصولاتش مشهور است. امروز در زومیت، نگاهی می‌اندازیم به درون یکی از این انبارها؛ به زیر پوست آمازون.
تبلیغات

در مرکز اجرایی جدید آمازون در نیوجرسی، روبات و انسان در یک سیستم بسیار کارآمد، با هم مشغول کارند.

موفقیت خارق‌العاده‌ی آمازون، به عنوان یک خرده‌فروش آنلاین، رازهای بسیاری در خود دارد. برخی از این راز و رمزها را می‌توان در انبار یک میلیون فوت مربعی آمازون، در میان مناظر روستایی، واقع در رابینزویل نیوجرسی، پیدا کرد. این ساختمان، یکی از بزرگ‌ترین مراکز اجرایی آمازون است. این ساختمان، تکنولوژی‌هایی را در خود جای داده است که آمازون به کمک آن‌ها، قادر است محصولات متنوع را با سرعت فوق‌العاده‌ای به دست مشتریانش برساند. محصولات، با دقت بالا به کمک کامپیوترها، شناسایی، طبقه‌بندی و بسته‌بندی می‌شوند. در این حال، کارکنان در یک همکاری تنگاتنگ با سیستم اتوماتیک کارخانه، در شیفت‌های متمادی و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز، مشغول کار هستند.

هر محصول جدیدی، به محض ورود، توسط یک سیستم چشم کامپیوتری که محصولات را به سرعت فهرست می‌کند، شناسایی می‌شود. این سیستم، وزن و ابعاد هر محصول جدیدی را وارد سیستم پیگیری مرکزی می‌کند. در قلب این ساختمان، اقلام مختلف با همکاری کارگران و روبات‌ها، در قفسه‌های مربعی بلندی، طبقه‌بندی می‌شوند. روبات‌ها، اطراف منطقه‌ی ذخیره‌سازی را تحت پوشش قرار می‌دهند، قفسه‌ها را بلند می‌کنند و حتی قفسه‌ها را به منظور ذخیره‌سازی  در ردیف‌های منظم، تنظیم می‌کنند یا آن‌ها را به کارکنان انسانی می‌رسانند تا آن‌ها قفسه‌ها را روی هم انبار کرده یا از بین‌شان برخی را انتخاب کنند. در ادامه‌ی خط اجرایی، کارکنان موظف به بسته‌بندی اقلام برای ارسال هستند. اندازه‌ی بهینه و صحیح بسته‌ها و حتی میزان صحیح نوار بسته‌بندی، به شکل اتوماتیک به این کارکنان داده می‌شود. و در نهایت، قبل از این‌که این بسته‌ها برای ارسال خارج شوند، یک سیستم دیگر، وزن بسته‌ها را اندازه‌گیری می‌کند تا مطمئن شود محصول صحیح، درون هر بسته قرار گرفته است.

amazon.2x460

محصولات دسته‌بندی نشده در جعبه‌های زرد رنگ، از میان ساختمان آمازون می‌گذرند. 

amazon.3x948

در ایستگاه نشان داده شده در تصویر، محصولات مختلف، در جعبه‌های مخصوص ارسال، با یکدیگر بسته‌بندی می‌شوند.

amazon.4x948

یکی از کارگران، کارتن‌های ارسالی که به سمت کامیون‌های منتظر بارگیری حرکت می‌کنند را بررسی می‌کند. کارتن‌ها، به شکل اتوماتیک بر اساس مقصدشان، طبقه‌بندی شده‌اند.

amazon.5x948 1

چپ: یک کارگر، در یکی از ایستگاه‌های بسته‌بندی ایستاده است. راست: یکی از روبات‌های آمازون، قفسه‌ای مملو از محصولات مختلف را به سمت کارگران انسانی حمل می‌کند.

amazon.6x948

جعبه‌های زرد رنگ، محصولات مختلف را روی ریلی که بیش از ۸ مایل در سرتاسر ساختمان کشیده شده است، برای سفر به سمت مشتریان آمازون، حمل می‌کنند.

amazon.7x948

چپ: قوانین محیط کار، توسط یک پیکره‌ی ساخته شده از کارتن، به کارکنان یادآوری می‌شود.

راست: یکی از کارگران، محصولی را از درون قفسه‌های رباتیک بر می‌دارد.

amazon.8x948

یکی از کارگران، جعبه‌ها را منظم می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات