با باریک ترین تبلت های دنیا آشنا شویم

پنج‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ به تازگی باریک ترین تبلت‌های دنیا را معرفی کرده است. در ادامه نگاهی به  این دو تبلت و البته نازک‌ترین تبلت‌های پیش از این دو تبلت جدید سامسونگ می‌اندازیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گلکسی تب S2 با نمایشگر ۸ اینچی و گلکسی تب S2 با نمایشگر ۹.۷ اینچی هر دو دارای ضخامت ۵.۶ میلیمتری هستند. این دو تبلت به ترتیب ۲۶۵ و ۳۸۹ گرم وزن دارند و سامسونگ به تازگی از آن‌ها رونمایی کرده است.

گلکسی تب اس ۲

Samsung Galaxy Tab S2 9.7 inch 21

این تبلت‌ها دارای فریم فلزی هستند و از نظر نازکی با رقبایی مانند آیپد ایر ۲ اپل، Venue 8 دل، اکسپریا زد۴ تبلت سونی رقابت می‌کنند. ولی با توجه به نازکی تبلت‌های جدید سامسونگ حالا رتبه اول تبلت‌های نازک دنیا به گلکسی تب اس 2‌های سامسونگ می‌رسد. 

گلکسی تب اس 2 مدل ۸ اینچ به صفحه‌نمایش Super AMOLED با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ مجهز شده است و مدل ۹.۷ اینچی نیز از همان پنل امولد و همان رزولوشن مدل ۸ اینچی پشتیبانی می‌کند. هر دو تبلت ازپردازنده‌ی ۸ هسته‌ای ساخت سامسونگ بهره می‌برند که چهار هسته‌ی آن‌ها با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی دیگر با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز کار می‌کند. این تبلت‌ها همچنین ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارند و در صورت تمایل می‌توان از طریق درگاه حافظه‌ی میکرو اس‌دی ظرفیت حافظه را تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش داد.

آیپد از ابتدای امر با نسبت تصویر ۴:۳ روانه‌ی بازار شد و کمی پیش تبلت سرفیس پرو ۳ مایکروسافت نیز به این نسبت تصویر تغییر یافت. حال تبلت‌های جدید سامسونگ (Galaxy Tab S2) نیز همین رویه را پیش گرفته‌اند و با نسبت تصویر ۴:۳ طراحی و تولید شده‌اند. این نسبت تصویر باعث می‌شود تا عرض تبلت کمی بیشتر شود و در عوض فضای کار بیشتری در اختیار کاربر قرار گیرد.

دل Venue 8‌سری ۷۰۰۰

dell venue 8 series 7000

از این تبلت با عنوان نازک‌ترین تبلت دنیا یاد می‌شد چرا که فقط ۶ میلیمتر ضخامت داشت. این تبلت دارای فریم فلزی است و طراحی آن زیبایی خاصی دارد. این تبلت مجهز به نمایشگر ۸.۴ اینچی اولد با رزولوشن 2K و پردازشگر چهار هسته‌ای اتم از سری Moorfield‌ است  و جالب است بدانید که از ۳ دوربین پشتی بهره می‌برد. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اصلی و ۲ دوربین برای جمع آوری اطلاعاتی در مور عمق و ابعاد تصویر که ما را به یاد دوربین پشتی گوشی هوشمند وان ام ۸ اچ‌تی‌سی می‌اندازد. 

آیپد ایر ۲ اپل

ipad air 2 roll

 بدون شک وقتی به طراحی آیپد ایر ۲ نگاه می‌کنیم باز هم به تلاش اول برای هر چه زیبا و نازک‌تر کردن این تبلت در مقایسه با سل قبلی آن و البته بالاتر بردن قدرت آن پی می‌بریم. آیپد ایر ۲ فقط ۶.۱ میلیمتر ضخامت و ۴۴۴ گرم وزن دارد. با چنین مشخصاتی هر تبلت ۱۰ اینچی دیگری در بازار را زیر سایه خود قرار می‌دهد و حتی با مشخصات سخت افزاری و طراحی که دارد می تواند جایگزینی برای برخی لپتاپ‌ها هم باشد. آیپد  ایر ۲ گمترین فضا را در کوله پشتی شما اشغال می‌کند.

اکسپریا زد ۴ تبلت سونی

xperia z4 tablet thin

این تبلت  ضخامت ۶.۱ میلیمتری در عین ضد آب بودن دارد. تبلت جدید سونی مجهز به نمایشگر ۱۰.۱ اینچی با رزولوشن QHD، پردازنده ۶۴ بیتی، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی است همچنین از شبکه LTE‌ پشتیبانی می‌کند. این تبلت اندرویدی دارای باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که طبق ادعای سونی تا ۱۷ ساعت ویدیو نمایش می‌دهد و با توجه به شناختی که از نمایشگرهای کم مصرف سونی داریم این ادعا شاید درست باشد.

اکسپریا زد۳ تبلت کامپکت سونی

xperia z3 tablet thin

این تبلت سونی ۶.۴ میلیمتر ضخامت دارد و البته فقط ۲۷۰ گرم وزن دارد که واقعا سبک است. همچنین مثل بسیاری از محصولات دیگر سونی ضدآب است.  تبلت زد ۳ کامپکت همچون گوشی زد ۳ از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Snapdragon 801 بهره می‌برد. این پردازنده با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز کار می‌کند و با ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR3 و گرافیک Adreno 330 مجتمع شده است. این پردازنده برای اجرای سریع، نرم و روان اپلیکیشن‌های مختلف تحت اندروید و همچنین بازی‌های سه بعدی با گرافیک سنگین کافی است.  اما شاید مهم‌ترین وجه تمایز تبلت ۸ اینچی سونی در مقابل رقبا، پشتیبانی از قابلیت ریموت پلی برای پلی‌استیشن ۴ و اتصالات متنوع آن باشد. سونی در این  تبلت از یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت بهره برده است و به وعده‌های خود مبنی بر عمر طولانی مدت باتری تا حد زیادی عمل کرده است.

نظر شما در مورد این تبلت‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات