موشک Progress 60 روسی به مقصد ISS صبح امروز با موفقیت پرتاب شد

جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
ارسال محموله‌های مورد نیاز برای ایستگاه بین‌المللی فضایی در سال‌های اخیر با چالش‌های زیادی روبرو شده است. اخیراً با ایجاد مشکلاتی از قبیل انفجار موشک حامل و همچنین از مدار خارج شدن یکی دیگر از محموله‌ها، همگان دل به موفقیت موشک حامل روسی بسته بودند که صبح امروز با موفقیت به فضا پرتاب شد.
تبلیغات

در سال‌های اخیر و پس از کنار گذاشته شدن برنامه‌ی استفاده از شاتل‌ها و همچنین به سردی گرویدن روابط بین آمریکا و روسیه به دلیل اختلافات موجود در اوکراین، ایستگاه بین‌المللی فضایی و تحقیقات فضایی صورت گرفته در این مرکز یکی از مواردی بود که در این بین متضرر شده است. اسپیس ایکس به‌عنوان یک کمپانی نوپا وظیفه‌ی ارسال محموله‌های آمریکا به ایستگاه فضایی را بر عهده گرفته؛ اما با وجود موفقیت‌های پیشین در خصوص ارسال موشک، چند روز قبل موشک این کمپانی در لحظه‌ی پرتاب منفجر شد. پس از پیش آمدن مشکلات اشاره شده، روس‌ها امروز صبح اقدام به پرتاب موشک خود با نام Progress 60 کردند که بیش از سه تن مواد غذایی، سوخت و سایر لوازم و تجهیزات مورد نیاز ایستگاه فضایی بین المللی را حمل می‌کند.

پس از آنکه این موشک در ساعت ۹:۲۵ دقیقه صبح امروز با پرتابی موفقیت آمیز روانه‌ی فضا شد، راه به سوی ایستگاه بین المللی فضایی را در پیش گرفت تا ساعت ۱۱ روز یکشنبه عملیات اتصال به ایستگاه فضایی بین المللی صورت گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات