حل مشکل داغ شدن بیش از حد در پردازنده‌ی جدید کوالکام

سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
مطالعه 1 دقیقه
پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام به دلیل گرم شدن بیش ازحد مورد انتقادات فراوان قرار گرفت. در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر گرم شدن بیش از حد پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ نیز منتشر شدند اما یک محقق فناوری در چین معتقد است کوالکام این مشکل را حل کرده است.
تبلیغات

مشکل داغ شدن پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ به قدری آزاردهنده بود که برخی شرکت‌ها مانند ال‌جی به استفاده از پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸ روی آوردند. برخلاف اخبار منتشر شده مبنی بر داغ شدن پردازنده‌ی جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۲۰، یک محقق فناوری در چین معتقد است که کوالکام مشکل داغ شدن را در این پردازنده‌ حل کرده است.

کوین ونگ، مدیر فناوری IHS در چین، در حساب کاربری خود در شبکه‌ی اجتماعی ویبو مدعی شده است که وجود چهار کرنل در کنار پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری، داغ شدن پردازنده‌ی جدید را غیرممکن می‌کند. حتی کوالکام نیز مدعی شده است که پردازنده‌ی جدید این شرکت مشکل گرم شدن بیش از حد را ندارد.

برخی سازندگان از جمله سامسونگ درحال کار بر روی گوشی‌هایی هستند که از پردازنده‌ی جدید کوالکام بهره خواهند برد. انتظار می‌رود تا قبل از پایان سال ۲۰۱۵ میلادی، شاهد عرضه‌ی این گوشی‌ها باشیم. حتی گفته می‌شود شیائومی منتظر عرضه‌ی عمومی اسنپدراگون ۸۲۰ است تا پرچم‌دار جدید خود را معرفی کند.

آن طور که به نظر می‌رسد، کوالکام از شکست اسنپدراگون ۸۱۰ درس گرفته است و قصد تکرار اشتباه گذشته‌ی خود را ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات