۵ نرم‌افزار غیرضروری که باید از گوشی هوشمند اندرویدی پاک شوند

دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
مطالعه 5 دقیقه
نرم‌افزارهای غیر ضروری گوشی‌های هوشمند، نه تنها حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن را پر می‌کنند؛ بلکه تاثیر بسزایی بر روی ضعف عملکرد گوشی و کاهش شارژدهی باتری هم دارند. زمان آن رسیده که گوشی هوشمند خود را پاک سازی کنید. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

 وجود نرم‌افزارهای بلااستفاده بر روی گوشی‌های هوشمند، باعث پرشدن حافظه، کاهش شارژدهی باتری و عملکرد دستگاه می‌شود. در ادامه‌ی مقاله، ۵ نرم‌افزار غیرضروری که سریعا باید از گوشی هوشمند اندرویدی حذف شوند را معرفی می‌کنیم.

remove app 1

۱. فیسبوک

نرم‌افزار فیسبوک ارتباط کاربران با دوستان و آشنایان را در هر زمان و مکانی ممکن می‌کند. فیسبوک کاربران خود را تقریبا از تمامی اتفاق‌های روزمره‌ای همچون تولدها، پیام‌ها، اعلانیه‌ها و دیگر موارد مطلع می‌کند. اما افسوس که این ارتباط دائمی برای کاربر هزینه بر بوده و مصرف باتری را به شدت افزایش می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:

    به جای بهره‌مندی از نرم‌افزار فیسبوک، بهتر است لینک میانبر وبسایت فیسبوک را در صفحه‌ی اصلی گوشی بسازید. با انجام این کار، نیاز کمتری به منابع گوشی خواهد بود. همچنین شما هنوز هم می‌توانید به آسانی به محتوای صفحه‌ی فیسبوک خود دسترسی داشته باشید.

    remove app 2

    ۲. نرم‌افزارهای آب و هوا

    نرم‌افزارهای هواشناسی مورد استفاده‌ی بیشتر افراد جامعه است. زیرا اطلاعات جامعی از وضعیت آب وهوایی فضای بیرون خانه را به منظور برنامه‌ریزی روزانه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. آگاه باشید که این نرم‌افزارها هم باتری دستگاه را بیش از حد تحت فشار گذاشته و یکی از پرمصرف‌ترین نرم‌افزارها هستند.

    نرم‌افزارهای هواشناسی به صورت مکرر اطلاعات خود را بروز می‌کنند تا اطلاعات دقیق‌تری در اختیار کاربران بگذارند. سعی کنید فرآیند بروز رسانی نرم‌افزار را فقط به زمان اجرا کردن نرم‌افزار محدود کرده و ویجت آن را از صفحه‌ی اصلی گوشی پاک کنید تا حداقل در مصرف باتری مقدار زیادی صرفه‌جویی شود.

    روش دیگر، پاک کردن همه‌ی نرم‌افزارهای مربوط به هواشناسی و بهره‌مندی از دستیار صوتی گوگل (Google Now) است. با این روش تنها زمانی که نیاز دارید، به اطلاعات هواشناسی دسترسی خواهید داشت. می‌توانید با کمی آزمون و خطا، فرمان‌های صوتی مختلفی را برای رسیدن به اطلاعات مورد نظر به دستیار صوتی گوگل بدهید.

    remove app 3

    ۳. آنتی‌ویروس

    «آیا نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس برای گوشی هوشمند اندرویدی لازم است؟» این جمله، سوال مشترک بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. حتی درصورتی که نگران تهدید‌های قریب‌الوقوع برای دستگاه اندرویدی هستید، با توجه به اسم گوشی‌هوشمند استفاده شده برای این دستگاه‌ها، گوشی شما امن بوده و زیاد جای نگرانی نیست. ناسلامتی آن‌ها هوشمند هستند!

    به طور طبیعی، سیستم‌عامل اندروید از گوشی شما در مقابل حمله‌های نرم‌افزاری محافظت کرده و امکان رمزگذاری بر روی گوشی را فراهم می‌کند. احتمال به سرقت رفتن گوشی‌ هوشمند بیشتر از خطرهای نرم‌افزاری است. علاوه‌ بر این موارد، گوگل سریعا اقدام به حذف برنامه‌های مضر از فروشگاه گوگل‌پلی می‌کند. پس اگر مراقب وبسایت‌ها و فایل‌های دانلودی باشید، می‌توانید نرم‌افزارهای ضد ویروس پرمصرف را حذف کنید.

    remove app 4

    ۴. نرم‌افزارهای پاک‌سازی

    نرم‌افزارهای پاک‌سازی، وعده‌ی داشتن دستگاهی پاکیزه و افزایش عملکرد گوشی را به کاربران می‌دهند. این درست است که نرم‌افزارهای پاک‌سازی داده‌های بلااستفاده‌ی مربوط به نرم‌افزارهای پاک شده را حذف می‌کنند؛ با این وجود، نیازی به نصب نرم‌افزارهای اختصاصی برای انجام این کار نیست. فقط کافی است به آدرس Settings→ Storage در گوشی رفته و گزینه‌ی Cached data را لمس کنید. سپس در پیامی که بلافاصله ظاهر می‌شود، دکمه‌ی Ok را برای تایید پاک‌سازی بزنید.

    همچنین، در مسیر Settings→ Apps→ Downloaded با انتخاب نرم افزار مورد نظر و لمس دکمه‌ی Clear Cache، قادر به پاک‌سازی جداگانه‌ی داده‌های اضافی نرم‌افزارها خواهید بود.

    نرم‌افزارهای پاک‌سازی هم مصرف باتری زیادی دارند. همچنین، تبلیغ‌های داخل این نرم‌افزارها، ترافیک اینترنتی زیادی را مصرف می‌کنند. پس برای راحتی خودتان هم که شده، بهتر است در اولین فرصت آن را حذف کنید!

    remove app 5

    ۵. مرورگر پیش‌فرض

    مورد آخر، لزوما برای بهبود مصرف باتری نیست. مرورگرهای پیش‌فرض دستگاه‌ها معمولا کمبودهای فراوانی به همراه دارند. از این رو، انتخاب‌های بسیار بهتری برای مرورگر پیش‌فرض اندروید وجود دارد. مرورگر مورد نظر خود را از فروشگاه گوگل نصب کرده و با دنبال کردن مسیر Settings→ Apps ، مرورگرهای بلااستفاده و پیش‌فرض دستگاه را انتخاب و با لمس دکمه‌ی Disable آن‌ها را غیرفعال کنید. اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید، گزینه‌ی کاهش مصرف داده را در بخش تنظیم‌های آن فعال کنید.

    دیگر نرم‌افزارهایی که باید حذف شوند

    هر نرم‌افزاری که بلااستفاده مانده، مصرف باتری ویژه‌ی خود را داشته و گاهی اوقات مقدار زیادی از ترافیک اینترنتی کاربر را مصرف می‌کند. پس بهتر است کاملا آگاهانه اقدام به نصب آن‌ها کنید. برای آگاهی از میزان مصرف باتری و ترافیک اینترنتی هر نرم‌افزار، به ترتیب به بخش تنظیمات باتری و Data Usage در گوشی هوشمند خود مراجعه کنید.

    علاوه بر این موارد، جایگزین‌های زیادی برای نرم‌افزارهای پرمصرفی که به طور روزانه از آن‌ها بهره ‌می‌برید وجود دارد. حتی اگر نرم‌افزاری پرمصرف مورد علاقه‌ی شما است و به آن وابسته هستید، بهتر است از خیر آن بگذرید. اگر نرم‌افزارهای جایگزین دیگری را امتحان کنید، ممکن است بهتر از آن باشد. پس لحظه‌ای درنگ نکنید!

    به نظر شما، چه نرم‌افزارهای دیگری باید از گوشی هوشمند حذف شوند؟ لطفا نظرهای خود را با ما درمیان بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات