ارزش سهام آمازون به دنبال درآمد بسیار قوی این شرکت، ۱۵ درصد افزایش یافت

جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون نیز همچون دیگر کمپانی‌های سهامی عام، گزارش عملکرد مالی خود را در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ ارائه کرد و در آن از درآمد بسیار خوب ۲۳.۱۷ میلیارد دلاری خبر داد. این درآمد موجب شده تا آمازون ۹۲ میلیون دلار سود خالص داشته باشد.
تبلیغات

تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که آمازون ۲۲.۳۹ میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد و این درآمد نیز از هزینه‌های این خرده فروشی آنلاین بیشتر خواهد شد. آن‌ها باور داشتند که هر سهم از سهام آمازون ۰.۱۴ دلار ضرر خواهد داد. اما آمازون اعلام کرد که به هر سهم از سهام این شرکت ۰.۱۹ دلار سود تعلق می‌گیرد. همین گزارش باعث افزایش ۱۵ درصدی ارزش سهام آمازون شد.

بخش سرویس‌های وب آمازون درآمد بسیار خوبی را تجربه کرده و نسبت به سال گذشته ۸۱ درصد رشد کرده است.

فروش آمازون در امریکا از ۱۰.۹۴ میلیارد دلار در همین فاصله‌ی زمان در سال گذشته، به ۱۳.۹ میلیارد دلار در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۵ رسیده است. فروش جهانی این فروشگاه آنلاین نیز از ۷.۳ میلیارد دلار به ۷.۵ میلیارد دلار افزایش یافته  است.

آمازون یک مرکز سرویس وب جدید را در هند راه‌اندازی خواهد کرد. این مرکز که در سال ۲۰۱۶ شروع به کار می‌کند، تجارت آمازون در حوزه‌ی سرویس‌های هاستینگ را بهبود می‌بخشد.

آمازون طی سال‌های اخیر اقدامات بسیاری را برای گسترش تجارت خود آغاز کرده است. برخی از این اقدامات همچون ارائه‌ی کتاب‌خوان‌های کیندل، سرویس‌های هاستینگ، سرویس ارسال انبوه ایمیل و مواردی از این دست بسیار موفق بودند و برخی دیگر همچون ارائه‌ی گوشی هوشمند، تبلت و اسپیکرهای خاص هنوز موفقیتی را به همراه نداشته‌اند. با این حال آمازون با وجود شرایط سخت رقابتی بین خرده‌فروشی‌های آنلاین در وضعیت سوددهی قرار دارد و سهام‌داران این شرکت نیز از عملکرد آن راضی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات