گزارش مالی یاهو در سه ماهه‌ی دوم سال 2015: ضرر ۲۱.۶ میلیون دلاری با وجود درآمد ۱.۰۴ میلیاردی

پنج‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ساعاتی پیش کمپانی یاهو گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم خود را منتشر کرد که براساس آن این کمپانی با وجود درآمد ۱.۰۴ میلیارد دلاری، متحمل ضرر خالص ۲۱.۶ میلیون دلاری شده است.
تبلیغات

یاهو گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی را منتشر کرده که براساس آن  این کمپانی متحمل ضرری ۲۱.۶ میلیون دلاری شده است. سهام یاهو پس از اعلام گزارش مالی این کمپانی ۳ درصد سقوط کرد. یکی از دلایلی که باعث شده تا گزارش مالی یاهو منفی باشد، هزینه‌های انجام شده توسط این کمپانی برای رقابت با رقبایی نظیر گوگل و فیس‌بوک است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی یاهو وضعیت چندان مناسبی ندارد، چراکه این کمپانی سه ماهه‌ی دوم سال ۲-۱۴ میلادی را با سود خالص ۲۶۹.۷ میلیون دلاری به پایان برده بود.

در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مربوط به ارائه‌ی گزارش مالی یاهو، مریسا میر اعلام کرد که از وضعیت کمپانی تحت مدیریتش در فصل دوم راضی است، چراکه وضعیت نمایش آگهی در یاهو مناسب است.

با کسر هزینه‌های مربوط به خرید ترافیک، یاهو پیش‌بینی می‌کند تا در سه ماهه‌ی سوم درآمدی یک تا ۱.۰۴ میلیارد دلاری را به جیب بزند که کمتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته است. پیش از این یاهو اعلام کرده بود که در انتظار کسب درآمدی ۱.۰۷ میلیارد دلاری در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی است.

یاهو برای کاهش هزینه‌های خود تعداد کارمندانش را به ۱۱٫۰۰۰ نفر کاهش داده است. این کمپانی سال گذشته بیش از ۱۲٫۳۰۰ کارمند در اختیار داشت. هفته‌ی گذشته یاهو اعلام کرده که در نظر دارد تا باقی مانده‌ی سهام خود از علی بابا را به کمپانی مستقل Aabaco منتقل کند. ابتدای سال جاری میلادی یاهو از برنامه‌های خود برای فروش بیش از ۳۸۴ میلیون سهم خود در علی بابا به ارزش ۳۰ میلیارد دلار خبر داده بود. انتقال این حجم از سهام به Aabaco که زیر نظر یاهو فعالیت خواهد کرد، این کمپانی را مالک بیش از ۱۵ درصد علی بابا می‌کند. انتقال سهام علی بابا تا سه ماهه‌ی چهارم سال جاری به طول خواهد انجامید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات