بخش موبایل سونی در حال کار بر روی یک پهپاد است

چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
مطالعه 1 دقیقه
شرکت سونی با همکاری کمپانی ZMP در حال کار بر روی یک پهپاد است. سونی پیش از این بر روی شرکت ZMP که در حوزه‌ی رباتیک و توسعه‌ی تکنولوژی‌های رانندگی خودکار فعالیت دارد، سرمایه گذاری کرده بود.
تبلیغات

شرکت ZMP امیدوار است روزی رباتی را توسعه دهد که قادر به انجام تمامی کارها باشد. همه‌ی تکنولوژی‌های این شرکت تا به حال قابل استفاده بر روی زمین بودند و قابلیت پرواز مانند پهپادها را نداشتند. حال شرکت سونی که پیش از این بر روی این کمپانی سرمایه‌ گذاری کرده بود، قصد دارد تا تکنولوژی‌ای مانند پهپاد را توسعه دهند که پرواز کند. همکاری بین این دو شرکت Aerosense نام داشته و بر اساس اطلاعات به دست آمده، فعالیت‌های مشترک این کمپانی‌ها از ماه آتی شروع خواهد شد.

شرکت سونی اعلام کرد که در طول همکاری با شرکت ZMP از دوربین‌ها، حسگرها و تکنولوژی‌های ارتباطی سونی و از تکنولوژی‌های رانندگی خودکار و رباتیک ZMP بهره خواهند برد. به نظر می‌رسد شرکت سونی بیشترین سود و منفعت را از این همکاری کسب خواهد کرد؛ اما در نهایت نتیجه‌ی همکاری بین این دو شرکت ساخت و توسعه‌ی پهپاد است. سونی از این پهپاد به منظور عکاسی خودکار و انتقال تصاویر به فضای ابری بهره‌مند خواهد شد. 

البته احتمالا شاهد پهپادهایی با برند سونی نخواهیم بود. اما شرکت ZMP در فکر همکاری با مشتریان تجاری خود است که درنهایت سال آینده پهپادهایی بدون سرنشینی که دارای قابلیت‌های «اندازه گیری، تحقیق، مشاهده و بازرسی» هستند را عرضه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات