گزارش مالی اپل در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵: رکورد شکنی با کسب درآمد ۴۹.۶ میلیارد دلار

چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
دقایقی پیش اپل گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی خود را منتشر کرد. اپل با انتشار این گزارش نشان داد باز هم رکوردشکنی کرده و با کسب درآمد ۴۹.۶ میلیارد دلاری خود، بهترین آمار مربوط به فصل دوم را ثبت کرده است.
تبلیغات

اپل گزارش مالی مربوط به فصل دوم سال جاری میلادی خود را منتشر کرد که یک رکورد در کسب درآمد توسط این کمپانی برای فصل دوم به شمار می‌رود. براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی موفق شده در فصل دوم سال جاری میلادی درآمدی ۴۹.۶ میلیارد دلاری را کسب کند که حاصل فروش ۴۷.۵ میلیون دستگاه آیفون و ۴.۷ میلیون دستگاه مک است.

اپل موفق شده تا سود خالص ۱۰.۷ میلیارد دلاری را به جیب بزند که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش نشان از رشد قابل توجه این کمپانی دارد. این کمپانی فصل دوم سال ۲۰۱۴ میلادی را با کسب سود خالص ۷.۴ میلیارد دلاری از در آمد ۳۷.۴ میلیاردی پشت سر گذاشته بود.

در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی فروش آیفون با رشدی ۳۵ درصدی روبرو شده است. درآمد حاصل از فروش آیفون نیز ۵۹ درصد افزایش یافته است که نشان از حاشیه‌ی سود بالای آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس دارد. حاشیه‌ی سود ناخالص اپل با ۰.۳ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش به ۳۹.۷ درصد افزایش یافته است.

اپل از نظر تعداد فروش آیفون‌هایش باز هم یک رکورد را در مقایسه با سه‌ماهه‌های دوم پیش از این به ثبت رسانده است. این کمپانی موفق شده تا ۴۷.۵ میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند. هرچند بسیاری از تحلیل‌گران وال استریت پیش‌بینی فروش ۵۰ میلیون آیفون را داشتند.

میزان فروش مک‌های اپل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد کرده است. اپل همچنین تعداد آیپدهای به فروش رفته را ۱۰.۹ میلیون دستگاه عنوان کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۱۸ درصد کاهش یافته است.

نکته‌ی جالب توجه در مورد گزارش مالی اپل عدم اشاره به تعداد اپل واچ‌های به فروش رفته است، هرچند اپل نگاه مثبتی به فروش این محصول داشت. درآمد اپل از بازار چین ۱۱۲ درصد افزایش یافته که بسیار جالب توجه است. همچنین ۶۴ درصد از درآمد کل اپل از بازار‌های بین المللی عاید این کمپانی شده است.

کاپرتینویی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی که هم‌اکنون در آن به سر می‌بریم، درآمدی بین ۴۹ تا ۵۱ میلیارد دلار کسب کنند. ضمنا این کمپانی حاشیه‌ی سود ناخالص را ۳۸.۵ درصد برآورد کرده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات