در سال ۲۰۱۶ یک سوم گوشی‌های هوشمند دنیا دو سیم کارته خواهند بود

سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
اگرچه در بازاری مثل آمریکا گوشی‌های هوشمند دو سیم کارته هنوز چندان متداول نشده‌اند، ولی این دسته از گوشی‌ها در بازارهای بین‌المللی هر روز در حال رشد هستند و با استقبال خریداران مواجه می‌شوند. به طوری که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۶ از هر سه گوشی هوشمند فروخته شده یکی دو سیم کارته باشد.
تبلیغات

طبق اعلام موسسه تحقیقات بازار Strategy Analytics، از هر ۳ گوشی که در سال ۲۰۱۶ فروخته خواهد شد یکی از آن‌ها دو سیم‌کارته خواهد بود. این موسسه تخمین می‌زند که میزان فروش جهانی گوشی های دو سیم کارته در سال ۲۰۱۵ به ۴۳۱ میلیون دستگاه خواهد رسید و این عدد با رشد ۱۹ درصدی در سال ۲۰۱۶ به ۵۱۴ میلیون دستگاه می‌رسد.

ظاهرا دلیل اصلی رشد آمار فروش گوشی‌های دو سیم کارته به بازار هند و چین برمی‌گردد که دو بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در دنیا هستند. طبق اعلام موسسه Strategy Analytics‌ کاربران در این دو کشور از گوشی‌های دو سیم کارته برای داشتن قابلیت مانور بیشتر بین انتخاب خدمات دیتا و تماس صوتی ارزانتر استفاده می‌کنند.  علاوه بر این افرادی که از گوشی‌های دو سیم کارته استفاده می‌کنند، قا در هستند تا  از پوشش مخابراتی دو اپراتور مختلف استفاده کنند.

در میان بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌ها هوشمند در دنیا یعنی سامسونگ، لنوو و میکرومکس اعلام کرده‌اند که در حال برنامه‌ریزی و تمرکز برای ارائه‌ی گوشی‌های هوشمند دو سیم کارته در بازارهای هند و چین هستند. در این میان اپل هنوز تمایل خود را برای تولید آیفون‌های دو سیم کارته اعلام نکرده است. 

با نگاهی به آینده، باید بگوییم این امکان که اپل هم گوشی‌های آیفون با پشتیبانی از دو سیم کارت به بازار عرضه کند وجود دارد؛ چرا که بازار گوشی‌های دو سیم کارته یک بازار ۵۰۰ میلیون دستگاه در سال است و بازار دو سیم کارته‌ها همینطور در حال رشد نیز هست. از سوی دیگر با توجه به این که شاید بتوانیم اپل را محافظه کارترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند بنامیم، باید منتظر تصمیمات مدیران این شرکت بمانیم؛ شاید آن‌ها برنامه‌های دیگری داشته باشند.

نظر شما در مورد مزایا و معایب گوشی‌های هوشمند دو سیم کارته چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات