خودروی تویوتا میرای با یک مخزن هیدروژن 500 کیلومتر راه می‌رود

پنج‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
امروز کمپانی ژاپنی تویوتا به صورت رسمی اعلام کرد خودروی هیدروژنی میرای که قرار است تا پایان سال جاری میلادی در آمریکا عرضه شود، می‌تواند با یک مخزن هیدروژن مسافت 500 کیلومتری را بپیماید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 آن طور که تویوتا اعلام کرده مسافت پیموده شده از هر خودروی دیگری با آلودگی صفر از جمله تسلا مدل S نیز بیشتر است، ولی هنوز مشکل کمیاب بودن ایستگاه‌های سوخت هیدروژن وجود دارد. قرار است فروش این خودرو در آمریکا از کالیفرنیا آغاز شود که کار روی شبکه‌ی کوچک ایستگاه‌های سوخت هیدروژنی توسط Northeast در حال انجام است.

تویوتا همچنین اعلام کرده است که خودروی Mirai با مصرف سوخت 3.5 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی توانسته‌ به استاندارد EPA دست پیدا کند. این مقدار حتی در مقابل خودروهای فوق کم‌مصرف بنزینی می‌تواند رکورد خوبی باشد ولی تسلا مدل اس با 2.7 لیتر و فورد فوکوس الکتریکی با 2.14 لیتر در 100 کیلومتر همچنان در جایگاه بالاتری قرار دارند. به معنای دیگر برای رسیدن به انرژی خالص بیشتر، قوای محرکه هیدروژنی تویوتا همچنان باید برای سازگاری بیشتر با نمونه‌ی الکتریکی که از باتری تغذیه می‌شود، تحرک بیشتری داشته باشد.

ولی برخلاف پا بر جا بودن مشکل ایستگاه‌های محدود سوخت‌رسانی، خودروی تویوتا میرای را می‌توان یک مدل جذاب دانست. پر واضح است که مشکلات زیرساختی می‌تواند حداقل در کوتاه مدت مانع اصلی رشد این تکنولوژی شود، ولی خوشبختانه تویوتا سعی کرده با اختصاص 15 هزار دلار این موضوع را برای تامین سوخت اولین سری خریداران خودروی میرای جبران کند. از اواخر تابستان امکان سفارش تویوتا میرای برای اهالی کالیفرنیا امکان‌پذیر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات