مرورگر اج مایکروسافت در مقایسه با کروم گوگل ۱۱۲ درصد سریع‌تر است

شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر حال حاضر دنیاست؛ حال آنکه به نظر می‌رسد قواعد بازی پس از عرضه‌ی مرورگر جدید مایکروسافت به‌همراه ویندوز 10 تغییر خواهد کرد.
تبلیغات

آمارهای متعددی از محبوبیت‌ مرورگرهای مختلف در فضای وب وجود دارد، اما اطلاعات ارائه شده توسط StatCounter نشان از این دارد که مرورگر غول جستجو یا همان کروم، دارای محبوبیت بیشتری است؛ هرچند به نظر می‌رسد مایکروسافت با عرضه‌ی مرورگر اج به همراه ویندوز 10 معادلات را تغییر خواهد داد.

گِیب آل، مدیر ویندوز اینسایدر مایکروسافت طی پستی که در وبلاگ مایکروسافت منتشر کرد، بنچمار‌ک‌های جدیدی را از عملکرد این مرورگر منتشر کرده است.

مرورگر اج مایکروسافت موفق شده تا عملکرد بسیار فوق‌العاده‌ای را در مقایسه با گوگل کروم از خود به نمایش بگذارد؛ اما نکته‌ای که در این بین اهمیت این نتایج را بیش از پیش پررنگ‌تر می‌کند، بهره‌گیری مایکروسافت از ابزار‌های بنچمارکی است که توسط اپل و گوگل توسعه یافته است.

مرورگر اج مایکروسافت با استفاده از اکتان اپل، جت‌استریم اپل و وب‌کیت سان‌اسپایدر مورد آزمایش قرار گرفته است. آخرین ابزار که به آن اشاره کردیم، توسط تیم وب‌کیت اپل توسعه یافته و از آن برای تست سافاری در اواع پلتفرم‌ها نظیر iOS، مک و ویندوز استفاده می‌شود.

براساس نتایج بنچمارک‌ وب‌کیت سان‌اسپایدر، مایکروسافت اج در مقایسه با کروم گوگل ۱۱۲درصدسریع‌تر است. در دو بنچمارک دیگر که شامل اکتان گوگل و جت استریم اپل است، کروم عملکرد بهتری را به نمایش گذاشته، بطوریکه این مرورگر ۱۱ و ۳۷ درصد سریع‌تر بوده است.

آل در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما از نتایج به دست آمده بسیار خرسندیم و امیدوار که شما کاربران با استفاده از مایکروسافت اج تجربه‌ی وب‌گردی با سرعت بیشتری را به‌همره قابلیت‌های اضافه شده به دست بیاورید.

در صورتی که نتایج به دست آمده صحیح باشند، مایکروسافت اج قادر پتانسیل تبدیل شدن به مرورگر محبوب کاربران ویندوز 10 را دارد. عملکرد بهتر مایکروسافت اج می‌تواند بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

منبع businessinsider

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات