زومجی: آشنایی با قابلیت پشتیبانی بازی های ایکس‌باکس 360 در کنسول ایکس‌باکس وان

جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت با معرفی قابلیت Backwards Compatibility طرفداران ایکس باکس وان را خوشحال کرد زیرا حال می‌توانستند از بازی‌های Xbox 360 در کنسول نسل هشتمی خود لذت ببرند. زومجی در مقاله‌ی جدید خود، نگاهی به این قابلیت پرطرفدار انداخته است.
تبلیغات

وقتی  مایکروسافت قابلیت Backwards Compatibility را معرفی کرد که در معنای کلمه سازش‌پذیری وارونه خوانده می‌شود و اجازه اجرای بازی‌های ایکس‌ باکس 360 را روی ایکس‌ باکس وان می‌دهد به جرات می‌توان بگوییم که شدیدا شگفت‌زده شدیم. حتی اگر سیستم پیچیده گرافیکی ایکس‌باکس 360 را نسبت به سیستم بسیار متفاوت سخت‌افزاری ایکس‌باکس وان فاکتور بگیریم، باید بدانیم که انجام برگرداندن پردازنده سه هسته‌ای 3.2 GHz PowerPC کنسول ایکس ‌باکس 360 به پردازنده‌های Jaguar کنسول ایکس‌باکس وان وظیفه بسیار سنگین و دشواری است؛ کاری که تیم مهندسی مایکروسافت به خوبی از پس آن برآمدند. دستیابی به چنین کاری و راه انداختن چنین سیستمی که به خوبی هرچه تمام کار کند، موفقیت بسیار عالی و فوق‌العاده‌ای است.

برای مشاهده کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

ایکس‌باکس وان ایکس‌باکس ۳۶۰

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات