آموزش پاکسازی تاریخچه ی جستجوی صوتی در گوگل

جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
آیا می‌دانستید که گوگل صدا و تمام فرمان‌های صوتی شما را (شامل جستجو یا دستور اجرایی) در سرور‌های خود جمع‌آوری می‌کند؟
تبلیغات

موتور جستجوی صوتی گوگل یکی از پرکاربردترین و تحسین برانگیز‌ترین سرویس‌های گوگل است که به شما امکان گشت و گذار در اینترنت را بدون لمس دستگاه می‌دهد.

امروز در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به این مجموعه‌ی جمع آوری شده توسط گوگل دسترسی داشته باشید. صداهایی که هنگام انجام جستجوی صوتی یا اجرای یک دستور، در سرورهای گوگل آپلود شده اند.

قدم اول: در ابتدا وارد این لینک که مربوط به تاریخچه‌ی جستجوهای صوتی انجام شده توسط شما است شوید. در این صفحه لیستی کامل از تمام جستجوها و صداهای ذخیره شده‌ به نمایش درخواهد آمد که ترتیب بندی آن نیز بر اساس تاریخ ثبت آن‌ها انجام گرفته است.

vociesearch22

قدم دوم: برای گوش دادن به صداهایی که گوگل از شما ضبط کرده است، روی دکمه‌ی Play کلیک کنید. در این بخش تمام فرمان‌های صوتی یا جستجوهایی که انجام داده اید قابل دسترس و شنیدن خواهند بود. حتی دستوراتی که گوگل موفق به تشخیص و انجام آن‌ها نشده است نیز در این بخش توسط گوگل آپلود شده اند.

قدم سوم: برای حذف صداها از گوگل، کافی است تا روی آیکون سه نقطه در منوی بالای این صفحه که در کنار دیگر آیکون‌ها یعنی جستجو و... قرار گرفته است کلیک کنید و گزینه‌ی Delete Options را انتخاب کنید.

vociesearch23

قدم چهارم: با انتخاب این گزینه، پنجره ای به صورت پاپ آپ باز خواهد شد که به شما گزینه‌های مختلفی را همچون "حذف جستجوهای صوتی انجام شده در امروز"، "حذف جستجوی‌های صوتی انجام شده در دیروز" و حالت‌های دیگر نمایش خواهد داد. برای حذف تمام صداهایی که از شما در گوگل موجود است روی گزینه‌ی Advanced و انتقال به صفحه‌ی بعدی کلیک کرده و گزینه‌ی All Time را انتخاب کنید.

قدم پنجم: روی گزینه‌ی REMOVE کلیک کنید تا گوگل تمام این اطلاعات را از سرورهای خود حذف کند.

کار تمام است و تمامی صداهایی که از شما در گوگل ذخیره شده بود اکنون پاکسازی شده اند. اما اگر به ذخیره شدن صداها و فرمان‌های صوتی خود توسط گوگل علاقه ندارید، می‌توانید با انجام مراحل زیر، این امکان را غیرفعال کنید.

قدم ششم: وارد این لینک شوید تا به تنظیمات مربوطه دسترسی پیدا کنید. اگر گزینه‌ی سوئیچ موجود در این صفحه حالت آبی داشت، یعنی گوگل از این پس نیز دوباره به جمع آوری صدای شما خواهد پرداخت.

vociesearch24

قدم هفتم: برای جلوگیری از این امر و عدم ذخیره سازی صدای شما در استفاده‌های آینده، روی این سوئیچ کلیک کرده و آن را به حالت غیرفعال تبدیل کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات