دیوید کامرون در پی ممنوعیت فعالیت سرویس های پیام رسان کدگذاری شده در بریتانیا است

شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از افشای جاسوسی سازمان‌های امنیتی دولتی توسط ادوارد اسنودن، بسیاری از کمپانی‌ها اقدامات احتیاطی را برای حفظ حریم خصوصی کاربران در پیش گرفته‌اند، اما گویا این روش به مزاق سیاستمدارانی نظیر دیوید کامرون خوش نیامده، چراکه وی در پی ممانعت از فعالیت‌ اپلیکیشن‌هایی نظیر واتساپ است.
تبلیغات

پس از آنکه ادوارد اسنودن در سری افشاگری‌های خود از جاسوسی سازمان‌های امنیتی دولتی خبر داد، بسیاری از کمپانی‌ها با تجدیدنظر در لایه‌های امنیتی سرویس‌های خود، موارد امنیتی را جدی‌تر از پیش رعایت کردند تا حریم خصوصی کاربرانشان مجددا مورد تعرض واقع نشود. حال آنکه چنین روش‌هایی به مزاق سیاستمدارانی نظیر دیوید کامرون خوش نیامده است. براساس اطلاعات ارائه شده، دیوید کامرون در نظر دارد تا فعالیت اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی را که کار نظارت بر کاربران را سخت می‌کنند، ممنوع کند.

براساس اطلاعات ارائه شده نخست وزیر بریتانیا در نظر دارد تا با تصویب قانونی که Snoopers Charter نام دارد، از فعالیت اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های پیام‌رسان که در پلتفرم‌های مختلف فعالیت می‌کنند، ممانعت به عمل آورد. به نظر می‌رسد اولین اپلیکیشن که در مسیر اجرای این قانون قربانی خواهد شد، واتساپ است. اما باید به این نکته اشاره کرد که این قانون جلوی فعالیت هر اپلیکیشن را خواهد گرفت که از پیام‌های کد؛ذاری شده استفاده می‌کند و در این راه باید به آی‌مسیج و اسنپ‌چت نیز اشاره کرد.

دیوید کامرون در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

آیا می‌خواهیم در کشورمان اجازه‌ی ارتباط به گونه‌ای را به مردم بدهیم که خودمان توانایی خواندن آن‌ را نداریم؟ پاسخ من به این سؤال منفی است؛ ما نباید چنین اجازه‌ای را بدهیم.

براساس اطلاعات ارائه شده در صورتی که این قانون به تصویب برسد، هر سه سرویس از ادامه‌ی فعالیت در برتانیا باز خواهند ماند. همچنین پلیس برتانیا و دولت این کشور صلاحیت بررسی تمام جستجو‌های صورت گرفته در گوگل، مکالمات فیسبوک، پیام‌های گروهی واتساپ و ویدیوهای اسنپ چت خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات