بازار گوشی‌های هوشمند تقلبی، در اختیار نمونه‌های بدلی سامسونگ و شیائومی است

شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
مطالعه 1 دقیقه
هر روز آمارهای جدیدی از وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند منتشر می‌شود، اما شاید اطلاع از آمار گوشی‌های هوشمند تقلبی یا همان گوشی‌های Fake که در کشورمان نیز به وفور یافت می‌شوند، خالی از لطف نباشد.
تبلیغات

علاوه بر وجود انواع کمپانی‌های چینی که سودای حضور پرقدرت در بازار جهانی را در سر می‌پرورانند، شماری از تولیدکنندگان در این کشور به تولید گوشی‌های هوشمند تقلبی می‌پردازند. متاسفانه در کشورما نیز شاهد حضور پررنگ چنین محصولاتی هستیم که بعضا شماری از فروشندگان این محصولات را به جای محصولات اصلی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. هرچند این گوشی‌ها عنوان تقلبی را به همراه دارند، اما در نگاه اول بسیار شبیه به نمونه‌های اصلی هستند.

تاکنون گزارش‌های متعددی در باب وجود انواع گوشی‌های هوشمند تقلبی از محصولات شیائومی و سامسونگ منتشر شده است. البته اخیرا نمونه‌هایی از ساخته‌های هواوی نیز یافت شده است. شیائومی ا‌ز ماه آوریل گذشته به مقابله با گوشی‌های هوشمند تقلبی برخواسته است، چراکه این کمپانی نوپا چندین میلیون دلار را به همین دلیل از دست داده است.

براساس آمارهای منتشر شده که برگرفته از اجرای بنچمارک نتوتو است، نشان از این دارد که دو سوم از بازار گوشی‌های هوشمند تقلبی، نمونه‌های بدلی با نام و برند سامسونگ و شیائومی هستند. هواوی نیز با ۳.۹۷ درصد در جایگاه سوم جای گرفته است.

از جمله‌ی محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمندی که نمونه‌ی تقلبی آنها به وفور یافت می‌شود می‌توان به می‌نوت، ردمی نوت، می 3 از شیائومی و گلکسی نوت 3 و 4 از سامسونگ اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات