آئودی R5 با موتور پنج سیلندر به عنوان مدل جدید اسپورت روانه‌ی بازار می‌شود

شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
آئودی اخیرا توجه ویژه‌ای به خودروهای اسپورت نشان داده و درصدد معرفی مدل‌های جدیدی است تا خلا موجود در طیف محصولات خود را پر کند. این خودروساز آلمانی مدلی جدید را با نام R5 روانه‌ی بازار خواهد کرد. جایگاهی بین آئودی TT و R8 خواهد داشت.
تبلیغات

آئودی در راستای تنوع بخشیدن به خودروهای اسپورت خود در تلاش است تا مدل‌های جدیدی را روانه‌ی بازار کند. براساس گزارش‌های منتشر شده این خودروساز درصدد اضافه کردن مدل R5 به طیف محصولات خود است. این مدل بین آئودی TT و R8 جای خواهد گرفت و در بازار نیز با خودورهایی نظیر نیسان 370Z به رقابت خواهد پرداخت.

تولید چنین خودروهایی در گرو شرایط بازار است. در سال‌های اخیر بازار خودروهای اسپورت نسبتا ارزان قیمت از رونق خوبی برخوردار بوده و همین امر باعث شده تا آئودی چهارمین نسل از تی تی را با قیمت ارزان‌تری روانه‌ی بازار کند. همچنین باید به امکان عرضه‌ی نسخه‌های مختلف و متنوع تی تی اشاره کرد که می‌تواند شامل نمونه‌ی اولیه، چهار نفره‌ی TTC و کراس اور TTQ باشد.

در صورتی که آئودی R5 روانه‌ی بازار شود، باید شاهد بکارگیری یک پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری پنج سیلندر TFSI با قابلیت انتقال نیرو به هر چهار چرخ یا همان سیستم کواتروی آئودی باشیم. به نظر می‌رسد این خودرو از نظر ظاهری شبیه به نمونه‌ی مفهومی E-Tron خواهد بود که آئودی در سال ۲۰۱۰ معرفی کرد. این نمونه‌ی مفهومی از نظر ظاهری سبک‌تر و کوچک‌تر از R8 است.

با در نظر گرفتن کلاس و قدرت این خودرو، آئودی R5 را باید با خودروهایی نظیر پورشه کایمن S و لوتوس اوورا همردیف بنامیم. در حال حاضر آئودی TT-S مدل ۲۰۱۶ با برخورداری از یک پیشرانه‌ی ۲۹۲ اسب بخاری پایین‌تر از این رده قرار دارد، در حالی که نمونه‌ی TT-RS با بهره‌گیری از پیشرانه‌ی ۳۳۵ اسب بخاری، به عنوان یکی از رقبای کایمن S‌مطرح است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات