فروش پی‌سی نسبت به سال گذشته ۱۱.۸ درصد کاهش داشته است

جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته IDC اعلام کرد که فروش جهانی پی‌سی در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ به رقم ۶۶.۱ میلیون دستگاه  رسیده است. این بدین معنی است که بازار پی‌سی نسبت به سال گذشته ۱۱.۸ درصد کوچک تر شده است.
تبلیغات

مؤسسه‌ی تحقیقات بازار IDC گزارشی را از میزان فروش برندهای مختلف فعال در بازار PC منتشر کرد که نشان می دهد تمام تولیدکنندگان این حوزه با کاهش عرضه و تقاضا روبرو بوده‌اند. جالب اینجاست که از سوی دیگر فروش کامپیوترهای مک اپل نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته‌ است.

IDC مهم‌ترین دلیل استقبال کمتر مردم از کامپیوترهای شخصی ویندوزی را در پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز اکس‌پی و انتظار کاربران برای عرضه‌ی ویندوز ۱۰ می داند. همچنین تغییرات نرخ ارز در کشورهای مختلف نیز باعث شده است تا قیمت پی‌سی در بازارهای گوناگون دستخوش تغییرات جدی شود.

IDC Shipments Q2 2015

IDC پیش‌بینی می‌کند که فروش پی‌سی در فصل جاری نیز همچنان با کاهش روبرو شود، اما پس از عرضه‌ی ویندوز ۱۰ با افزایش تقاضا روبرو خواهیم شد.

براساس گزارش IDC هنوز لنوو بزرگ‌ترین عرضه‌ کننده‌ی کامپیوترهای شخصی در دنیا است و تنها در فصل دوم سال ۲۰۱۵، حدود ۱۳.۴ میلیون دستگاه کامپیوتر عرضه کرده است. اچ‌پی نیز همچنان در رتبه‌ی دوم قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات