پشتیبان‌گیری از رجیستری و تنظیمات نرم‌افزارها با CloneApp

جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
مطالعه 1 دقیقه
زندگی چقدر آسان می‌شد اگر، بعد ‌از مهاجرت به سیستمی دیگر یا حذف نرم‌افزارها از ویندوز، هنوز تنظیمات قبلی آن‌ها را دردست داشتید. این‌طور نیست!؟! همراه زومیت باشید.
تبلیغات

اگر زمان یا حوصله‌ی کافی برای پشتیبان‌گیری کامل از ویندوز را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با دانلود نرم‌افزار CloneApp اقدام به تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از رجیستری ویندوز و تنظیمات نرم‌افزارها کنید تا درمواقع لزوم تنها تنظیمات را بازگردانی کنید.

شیوه‌ی عملکرد CloneApp به صورت خودکار است. به نحوی که، مکان ذخیره‌ی تنظیمات و مسیر کلیدهای رجیستری هر نرم‌افزار را می‌داند و از همه‌ی آن‌ها به سرعت نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کند؛ بدون اینکه ذره‌ای خودتان را درگیر کنید.این نرم‌افزار فعلاً ۱۱۹ نرم‌افزار مختلف ویندوز را در بخش Apps خود، پشتیبانی می‌کند که به مرور زمان این تعداد افزایش خواهد یافت. با این حال، شما نیز می‌توانید ازقسمت پشتیبان‌گیری دستی، نرم‌افزار مورد نظرتان را از مسیر Custom→Browse→Open→Add به لیست CloneApp اضافه کنید. یا اینکه از بخش Windows، یکی از نرم‌افزارهای نصب شده‌ی ویندوز را انتخاب کنید.

CloneApp نرم‌افزاری کاملاً پرتابل بوده و نیازی به نصب ندارد. فقط باید فایل دریافتی را از حالت فشرده خارج کرده و آن را درون پوشه‌ای در دسکتاپ Extract کنید. برای اجرا هم، روی آن راست کلیک کرده و عبارت Run as administrator را بزنید. پس از انتخاب نرم‌افزارهای مورد نظر، روی دکمه‌ی Start CloneApp کلیک کنید؛ با انجام این کار، از تمام فایل‌های ضروری و کلیدهای رجیستری نرم‌افزارها نسخه‌ی پشتیبان تهیه کرده‌اید که حتی می‌توانید به رایانه‌ی دیگری منتقل کنید (مکان ذخیره‌ی نسخه‌ی پشتیبان در پوشه‌ی دسکتاپ است). برای بازیابی هم، بعد از انتخاب نرم‌افزار باید روی Restore کلیک کنید تا همه‌ی تنظیمات به جایی که تعلق دارند بازگردانی شوند.

باید گفت نرم‌افزارهای زیادی برای پشتیبان‌گیری از رجیستری وجود دارد، امّا ویژگی پشتیبان‌گیری دستی از رجیستری، فایل‌ها و فولدرها در بخش Custom نرم‌افزار، آن را از دیگر ابزارها متمایز می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات