اولین ساختمان اداری توسط چاپگرهای سه بعدی در دبی چاپ می‌شود

چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
دبی میزبان‌ سازه‌های شگفت‌انگیز فراوانی بوده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مرتفع‌ترین برج دنیا اشاره کرد. این‌بار نیز دبی شاهد چاپ اولین ساختمان اداری بوسیله‌ی چاپگرهای سه بعدی در خاک خود خواهد بود.
تبلیغات

ساختمان اداری که در نوع خود بی‌نظیر خواهد بود، لایه به لایه و در ارتفاع شش متری و به وسیله‌ی چاپگرهای سه بعدی چاپ خواهد شد. انتظار می‌رود این ساختمان در زمینی به مساحت ۱۸۶ متر مربع در طی چند هفته چاپ شود.

این ساختمان اداری به صورت موقت ساختمان اصلی موزه‌ای به نام موزه‌ی آینده خواهد بود که در حال حاضر در نزدیکی محل ساخت این ساختمان قرار دارد. همچنین تمامی جزئیات و مبلمان این سازه توسط همان چاپگر سه بعدی، چاپ خواهند شد.

این ساختمان اولین ابتکار موزه‌ی مذکور به شمار می‌رود که با همکاری دبی و وین‌سان گلوبال اجرایی خواهد شد. این همکاری قبلا نیز نتایجی برای شهر دبی به همراه داشته است و باعث ساخت ده خانه‌ی کوچک در عرض یک هفته شده است. موزه‌ی آینده مدعی است که این ساختمان، مدرن‌ترین ساختمان اداری چاپ شده در دنیا خواهد بود که از آن در عمل به عنوان دفتر کار استفاده نیز خواهد شد.

عضو هیئت مدیره‌ی کمیته‌ی نو‌آوری امارات به نام محمد الجرجاوی می‌گوید:

این ساختمان نمودی از توانایی‌ها و خلاقیت‌های چاپگرهای سه بعدی خواهد بود و باعث تغییرات زیادی در بخش ساخت و ساز در دبی خواهد شد. ما در نظر داریم تا بستری برای خود نمایی امکانات چاپگرهای سه بعدی فراهم کنیم و چاپ این ساختمان اداری، اولین قدم از قدم‌هایی است که در این راه خواهیم برداشت.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات