گزارش کانتار نشان از عملکرد مثبت اندروید در کنار سامسونگ و ال جی در بازار آمریکا دارد

چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش سه ماهه‌ی کانتار در خصوص سهم پلتفرم‌های گوشی‌های هوشمند، حکایت از این دارد که اندروید در سه ماهه‌ی منتهی به ماه می، عملکرد خوبی را در آمریکا داشته؛ در حالی که iOS با کاهش روبرو بوده است.
تبلیغات

آخرین گزارش‌ منتشر شده توسط Kantar Worldpanel ComTech نشان از این دارد که اندروید در سه ماهه‌ی منتهی به ماه می در آمریکا عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. در بازه‌ی زمانی مورد نظر، سیستم عامل متن باز گوگل شاهد افزایشی ۲.۸ درصدی در سهم خود بوده که  از این‌رو در حال حاضر سهم این کمپانی از بازار آمریکا با ۶۴.۹ درصد افزایش یافته است. در همین بازه‌ی زمانی، سامسونگ موفق شده به لطف فروش خوب گلکسی S6 رتبه‌ی اول عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند را در بازار آمریکا را از آن خود کند. این کمپانی کره‌ای در سه ماهه‌ی مورد اشاره، ۵۵ درصد از بازار را در اختیار گرفته است. سهم سامسونگ در مقایسه با سه ماهه‌ی پیش از آن سه درصد افزایش داشته است. گلکسی S6 برای اولین بار در ماه می بصورت یک ماه کامل در اختیار کاربران قرار گرفت.

هر چند در سه‌ ماهه‌ی منتهی به ماه می، اندروید شاهد رشد سهم خود در بازار بود، سهم iOS با کاهش به ۳۰.۹ درصد کاهش یافته است. همچنین باید به سهم ویندوزفون و بلک‌بری نیز اشاره کرد که به ترتیب ۳.۵ و ۰.۷ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر سامسونگ، ال‌جی نیز در همین سه ماهه عملکرد بسیار خوبی تجربه کرده است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سهم ال‌جی از بازار آمریکا به دو برابر افزایش یافته است. از جمله‌ی سایر تولیدکنندگان اندرویدی می‌توان به اچ‌تی‌سی و موتورولا نیز اشاره کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش فروش روبرو شده‌اند. هرچند سامسونگ به پرفروش ترین برند در آمریکا تبدیل شده، آیفون 6 نیز عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌هوشمند را در اختیار دارد. پس از آیفون 6، گلکسی S5 و گلکسی S6 قرار گرفته است.

در سایر نقاط جهان، وضعیت به گونه‌ی دیگری رقم خورده است. در بازار اروپا که متشکل از پنج کشور بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا است، اندروید با کاهشی 2.9 درصدی روبرو شده است. در بازار چین، سه عرضه‌کننده‌ی برتر گوشی‌های هوشمند، تنها با نیم درصد اختلاف در رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند. در بازار چین پس از اپل، هواوی و شیائومی قرار گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات