برنامه فیسبوک برای هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و Internet.org

چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در یک جلسه پرسش و پاسخ مارک زاکربرگ امروز در پروفایلش توضیح داد که او و تیمش چگونه در حال برنامه‌ریزی برای آینده هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مارک زاکربرگ در جلسه پرسش و پاسخی که در پروفایلش برگزار کرده بود برای مدت یک ساعت به سوالات کاربران پاسخ داد. او اعلام کرد که معتقد است در آینده فناوری به  این امکان را به انسان‌ها خواهد داد که افکار را بسوی یکدیگر بفرستند.

شما قادر خواهید بود که به یک چیز فکر کنید و دوستان شما نیز بلافاصله قادر خواهند بود که  در صورتی که شما مایل باشید این افکار را تجربه کنند ولی تا زمانی که این اتفاق رخ دهد ما بر 3 موضوع متمرکز خواهیم بود:- توسعه Al، چرا که ما فکر می‌کنیم خدمات هوشمند بیشتر، برای مشتریان خیلی مفیدتر خواهند بود.-  توسعه واقعیت مجازی، چرا که یک پلتفرم ارتباطی و محاسباتی بسیار مهم است.-  و در نهایت توسعه پروژه Internet.org چرا که ابزاری پایه‌ای است که مردم برای بهره بردن از مزایای اینترنت به آن نیاز دارند.

مارک زاکربرگ معتقد است که فیسبوک در میانه راه ساخت سیستم‌های Al قرار دارد. سیستم‌هایی که از نظر او از حواس اصلی انسان‌ها بهتر عمل می‌کنند. 

ما در حال طراحی سیستمی هستیم که قادر است هر چیزی  مثل افراد، اشیاء، حیوانات و مکان‌ها را در یک تصویر یا ویدیو تشخیص دهد. اگر این سیستم بتواند تشخیص دهد که چه چیزی در تصویر یا ویدیو هست برای مثال می‌تواند برای یک فرد نابینا تعریف کند که تصویر یا ویدیو راجع به چه چیزی است.

سیستم دیگری که فیسبوک در حال کار روی آن است بر زبان متمرکز است به ترتیبی که می‌تواند صحبت را تبدیل به متن کرده و متنی از یک زبان را به زبان دیگر ترجمه کند همچنین به سوالات به صورت یک مکالمه پاسخ دهد. 

مارک زاکربرگ معتقد است عینک‌های واقعیت مجازی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل خواهند شد و این قابلیت را به ما می‌دهند که تجربیات خود را با کسانی که دوستشان داریم به طرز کاملا جدیدی به اشتراک بگذاریم. او همچنین گفت که شرکتش در حال کار بر روی پرنده‌های بدون سرنشین، ماهواره‌ها و البته لیزر برای گسترش پروژه Internet.org است.

در واقع ایده اصلی این است که در آینده قادر باشیم که دسترسی به اینترنت را از طریق  هواپیمایی که در آسمان پرواز می‌کند یا ماهواره‌ای در فضا بدست آوریم. این ماهواره یا هواپیماها هم از طریق لیزر بسیار دقیق با زمین داده مبادله می‌کند.

یکی از قسمت‌های جالب این جلسه پرسش و پاسخ سوال آرنولد شوارتزنگر از مارک زاکر برگ در مورد اهمیت ورزش بود و این که مدیرعامل فیسبوک با توجه به مشغله کاری زیادی که دارد آیا ورزش هم می‌کند؟ مارک زاکربرگ هم پاسخ داد که ۳ جلسه در هفته ورزش می‌کند و معتقد است برای بهتر کار کردن نیاز به انرژی بیشتر است که این انرژی از طریق ورزش تامین می‌شود.

منبع facebook

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات