یونایتد ایرلاینز سوخت حاصل از فضولات حیوانی را جایگزین بنزین هواپیما می‌کند

چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
از دیرباز فضولات حیوانی در مواردی نظیر تقویت زمین‌های زراعی کاربرد دارد؛ حال آنکه این روزها کاربردهای دیگری نیز برای آن پیدا می‌شود. یونایتد ایرلاینز از تابستان سال جاری سوخت حاصل از فضولات حیوانی را در هواپیماهایش استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

به منظور جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از سوخت بنزین در موتورهای جت، یونایتد ایرلاینز تصمیم گرفته تا از سوخت به دست آمده از فضولات و چربی حیوانات در پروازهای خود استفاده کند.

اولین پروازی که از این نوع سوخت استفاده خواهد کرد، مسافت کوتاهی خواهد داشت؛ بطوریکه یک پرواز بین لس آنجلس و سن فرانسیسکو برای این منظور انتخاب شده است. پس از انجام اولین پرواز، چهار تا پنج پرواز بین سن فرانسیسکو و لس آنجلس برای دو هفته از سوخت فضولات حیوانی استفاده خواهند کرد. سوخت حاصل از فضولات و چربی حیوانی توسط کمپانی AltAir Fuels که در کالیفرنیا واقع است، تولید خواهد شد.

اما این کمپانی هوایی تنها به استفاده از این نوع سوخت اکتفا نکرده و 30 میلیون دلار در Fulcrum BioEnergy که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زیست سوخت‌های پروازی است، سرمایه‌گذاری کرده است. به گزارش نیویورک تایمز، در چند سال اخیر، کمپانی‌هایی هوایی بسیاری در پی استفاده از زیست سوخت‌ها در پروازهای خود هستند؛ حال آنکه سرمایه‌گذاری انجام شده توسط یونایتد ایرلاینز، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در این حوزه است. یونایتد ایرلاینز در نظر دارد تا استفاده از زیست سوخت را در تمام پروازهای خود مورد استفاده قرار دهد.

استفاده از سوخت معمول هواپیما که به بنزین هواپیما موسوم است، به خاطر اشتعال‌پذیری بالا، قدرت بالایی را در اختیار موتورهای جت هواپیما قرار می‌دهد؛ اما در مقابل گازهای گلخانه‌ای نیز از این طریق منتشر می‌شوند که نتیجه‌ی آن افزایش دمای هوای کره‌ی زمین است. با توجه به اینکه فضولات حیوانی قادر به جذب کربن هستند، از این‌رو سوزاندن آن‌ها نیز مواد آلی در هوا منتشر نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات