برنامه ملی دانشنامه های آنلاین تصویب شد

سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی، برنامه ملی دانشنامه‌های برخط را براساس مصوبه جلسه هجدهم شورای عالی فضای مجازی درخصوص «مجموعه اقدامات دارای فوریت فضای مجازی کشور» تصویب کرد.
تبلیغات

برنامه ملی دانشنامه‌های برخط با بهره گیری حداکثری از ظرفیت سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف و ایجاد هماهنگی میان آنها و با بررسی وضعیت موجود کشور، مشکلات و چالش‌های دارای اولویت و اهداف تعیین شده در اسناد بالادستی و همچنین با استفاده از بررسی تجربه سایر کشورها، تدوین شده است.

کمیته ملی دانشنامه‌های برخط، طی جلسات متعدد در مرکز ملی فضای مجازی کشور، اصول، سیاست‌های کلان و همچنین برنامه ملی دانشنامه‌های برخط را با رویکرد راهبردی و تقسیم کار ملی و ارائه‌ی راهکار برای حل مشکلات موجود تدوین کرده و با ارائه به کمیسیون عالی ارتقای محتوای فضای مجازی کشور به تصویب رساند.

در این برنامه ملی مجموع اقداماتی برای سازمان‌ها و دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است که پس از تصویب نهایی در شورای عالی فضای مجازی، به این سازمان‏‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

ریاست کمیته ملی دانشنامه‌های برخط در مرکز ملی فضای مجازی کشور برعهده‌ی سازمان تبلیغات اسلامی است و دیگر نهادها همچون وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، معاونت فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنیاد دایره المعارف اسلامی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، فرهنگستان هنر، فرهنگستان علوم پزشکی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد دانشنامه‌نگاری ایران، معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین و کتابخانه‌ی موزه و مرکز اسناد مجلس عضو این کمیته هستند.

مصوبه جلسه هجدهم شورای عالی فضای مجازی کشور برای اقدامات دارای فوریت فضای مجازی مربوط به دهم خردادماه سال ۹۳ می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات