۱۰ گوشی برتر پرچمدار که از پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده نمی‌کنند

دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
مطالعه 6 دقیقه
با گذر زمان گوشی‌های بیشتری معرفی می‌شوند که از پردازنده‌های کوالکام استفاده نمی‌کنند. شاید این اتفاق پایانی برای کوالکام نباشد اما این شرکت به تازگی رقبای قدرتمندی را در کنار خود می‌بیند.
تبلیغات

مدیاتک در آسیا بسیار معروف و پرکاربرد شده و اینتل نیز به تازگی رشد خوبی در این زمینه داشته است. هر چند سامسونگ برای تولید پردازنده‌ها از روش‌های کوالکام بهره می‌برد اما این شرکت بدلیل تولید گوشی‌های زیاد و استفاده از پردازنده‌های خود در آن‌ها، رقیبی جدی برای کوالکام شده است.

در ادامه ۱۰ گوشی با امکانات بالا را که از پردازنده‌های کوالکام استفاده نمی‌کنند، معرفی خواهیم کرد.

ایسوس زن‌فون 2

zenfone-4gb

گوشی جدید ایسوس با بهره‌گیری از مشخصات فنی بالا و قیمت ۲۹۹ دلاری برای نسخه‌ی ZE551ML توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده است. از مشخصات فنی آن می‌توان به پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اینتل اتم Z3580 که با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتزی کار می‌کند، چهار گیکابایت رم، صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۸۰ پیکسلی و اندروید آبنبات چوبی اشاره کرد.

اپل آیفون 6

iphone-6

اپل به استفاده نکردن از پردازنده‌های کوالکام شهرت دارد و چون اپل خود سازنده‌ی تراشه‌ نیست به کمک سایر سازندگان، پردازنده‌های طراحی خود را تولید و استفاده می‌کند. آیفون ۶ تراشه‌ی ۲۰ نانومتری A8 ساخت تی‌ام‌سی را درون خود جا داده است که از دو هسته‌ی ۶۴ بیتی با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتزی تشکیل شده است. شاید این مشخصات چشم‌گیر نباشند اما در واقعیت عملکرد گوشی بسیار عالی است.

اپل آیفون 6 پلاس

iphone-6-plus-

مدل بزرگ‌تر آخرین پرچم‌دار اپل با وجود قیمت بالاتر از همان پردازنده‌ی A8 مورد استفاده در آیفون ۶ بهره می‌برد. آیفون ۶ پلاس با وجود صفحه نمایش بزرگ‌تر ۵.۵ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۸۰ پیکسلی، عملکرد و بازدهی عالی مانند آیفون ۶ دارد.

اچ‌تی‌سی وان ام 9 پلاس

HTC One M9

برای بعضی ممکن است وان ام ۹ پلاس همان گوشی باشد که از وان ام ۹ انتظار داشتند. صفحه نمایش QHD و سنسور اثر انگشت از مشخصات این گوشی هستند. با وجود این‌که ام ۹+ مختص بازارهای خاصی از آسیا است توانسته توجهات را به سمت خود جلب کند. صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی، رابط کاربری سنس ۷، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی دوتایی، ۳ گیگابایت رم و پردازنده‌ی ۶۴ بیتی و هشت هسته‌ای مدیاتک MT6795T با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتزی از مشخصات این گوشی قدرتمند هستند.

هوواوی پی 8

p8-h1

پی 8 جدیدترین پرچم دار هوواوی است که در آوریل گذشته معرفی شده است. هوواوی پردازنده‌های خود را می‌سازد و همان‌طور که انتظار می‌رود در پی ۸ نیز از پردازنده‌ استفاده می‌کند. این پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای، ‌سیلیکون کرین ۹۳۰ نام دارد که با فرکانس ۲ گیگاهرتز کار می‌کند. این گوشی بدنه‌ی تمام فلزی با ضخامت ۶.۴ میلی‌متری دارد و از دیگر مشخصات آن می‌توان به صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با کیفیت فول اچ‌دی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و ۳ گیگابایت رم اشاره کرد.

هوواوی پی 8 مکس

huawei-p8max-2

همان‌طور که از اسم آن نیز می‌توان حدس زد، این گوشی ابعاد بزرگ‌تر پی ۸ است و از پردازنده‌ای مشابه آن بهره می‌برد. صفحه نمایش آن بسیار بزرگ‌تر و ۶.۸ اینچ است اما از همان رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۸۰ پیکسلی استفاده می‌کند. دیگر ویژگی چشم‌گیر پی ۸ مکس باتری ۴۳۶۰ میلی‌آمپرساعتی آن است. پی 8 و پی 8 مکس هر دو از رابط کاربری EMUI 3.1 بر روی سیستم عامل اندروید آبنبات چوبی بهره می‌برد.

لنوو وایب ایکس 2

VIBE-X2-

این گوشی هوشمند که در اواخر سال گذشته‌ی میلادی معرفی شده، اولین گوشی است که از بدنه‌ی چند لایه‌ی فلزی استفاده می‌کند و اگر به بدنه‌ی آن از زوایای مختلف نگاه کنید، رنگ‌های متفاوتی خواهید دید. از دیگر مشخصات وایب ایکس ۲ می‌توان به پردازنده‌ی ۲ گیگاهرتزی مدیاتک MT6595M ، صفحه نمایش ۵ اینچی فول اچ‌دی، ۲ گیگابایت رم، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی اس 6

galaxy-s6

گلکسی اس ۶ گوشی متفاوتی برای سامسونگ است اما این تفاوت صرفا در زمینه‌ی طراحی نیست. اس ۶ اولین پرچم‌دار سامسونگ در سال‌های اخیر است که فقط از پردازنده‌ی اکسینوس استفاده می‌کند و نسخه‌ای دیگر با پردازنده‌ی کوالکام ندارد. همه‌ی مدل‌های اس ۶ این‌بار به پردازنده‌ی ۶۴ بیتی هشت هسته‌ای اکسینوس ۷۴۲۰ سامسونگ مجهز شده‌اند که اولین پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری در جهان است. علاوه بر آن اس ۶ از صفحه نمایش ۵.۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی، دوربین ۱۶ مگاپیکسل، ۳ گیگابایت رم، حسگر ضربان قلب و حسگر اثر انگشت بهره می‌برد.

سامسونگ گلکسی اس 6 اج

s6-edge

نسخه‌ی اج گلکسی اس 6 مشخصاتی معادل با اس 6 دارد و اما خمیدگی لبه‌های صفحه نمایش به آن زیبایی بخشیده است و در عوض مبلغ بیشتری باید برای خرید آن هزینه کنید.

میزو ام‌ایکس 4 پرو

meizu-mx-4-pro

این گوشی که در دسامبر گذشته وارد بازار شده، پرچم‌دار میزو است و یکی از معدود گوشی‌های غیر سامسونگی موجود بازار است که از پردازنده‌ی آن شرکت استفاده می‌کند. میزو ام ایکس ۴ پرو پردازنده‌ی ۲ گیگاهرتز هشت هسته‌ای اکسینوس ۵۴۳۰ دارد و از دیگر مشخصات آن می‌توان به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۵۳۶ پیکسلی، ۳ گیگابایت رم، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و باتری ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات