FingerSecurity: اپلیکیشن امنیتی سنسور اثر انگشت سامسونگ

یک‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
مطالعه 5 دقیقه
FingerSecurity اپلیکیشن مخصوص سامسونگ است که به کاربران این کمپانی اجازه می‌دهد تا با اثر انگشت خود وارد گوشی شده و صفحه قفل را باز کنند. این برنامه به طور کامل از اعلان‌ها پشتیبانی کرده و می‌توان توسط آن اپلیکیشن‌ها را به کمک سنسور اثر انگشت محافظت کرد.
تبلیغات

بسیاری از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های امروزی سامسونگ به همراه سنسور اثر انگشت عرضه می‌شوند که این قابلیت یکی از ویژگی‌های مهمی برای کاربران به شمار می‌رود. کاربران به کمک این قابلیت می‌تواند امنیت دستگاه خود و اطلاعات موجود در آن را افزایش دهند. پیش از عرضه‌ی گوشی‌های گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج، این کمپانی کره‌ای از سنسور اثر انگشت سئوایپ در دستگاه‌های خود استفاده کرده بود که کار کردن آن کمی دشوار بود. حال سامسونگ از سنسور اثر انگشت لمسی در دستگاه‌های خود استفاده می‌کند که این سنسور مشابه سنسوری است که در گوشی‌های آیفون اپل استفاده شده است.

سامسونگ به طور پیش فرض از سنسور اثر انگشت به عنوان احراز هویت کاربر به منظور انجام سه وظیفه‌ی مهم استفاده می‌کند: باز کردن قفل گوشی، لاگین کردن به حساب‌های کاربری و تایید کردن حساب کاربری سامسونگ. احتمالا اطلاع دارید که سامسونگ می‌توانست از تکنولوژی‌های بروزتری نیز در سنسور خود استفاده کند. اما با این حال به واسطه‌ی این سنسور می‌توانید اپلیکیشن‌هایی مانند گالری یا اپلیکیشن‌های بانک را که اطلاعات حساسی را نگه‌داری می‌کنند، محافظت کنید. از این‌رو سامسونگ یک اپلیکیشن امنیتی را به همین منظور ارائه کرده است.

FingerSecurity یکی از اپلیکیشن‌های اندرویدی است که می‌تواند برای محافظت کردن اپلیکیشن‌های موجود در دستگاه‌های سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر اینکه استفاده از این اپلیکیشن بسیار آسان است، گزینه‌های متعددی را برای احراز هویت و محافظت اپلیکیشن‌‌های دستگاه ارائه می‌کند.

FingerSecurity-App-01

پس از آنکه FingerSecurity را نصب کردید، اپلیکیشنی را که قصد دارید با سنسور اثر انگشت محافظت شود، انتخاب کنید. اپلیکیشن مورد نظر از سنسور اثر انگشتی که قبلا در دستگاه خود ثبت کرده‌اید، به منظور احراز هویت استفاده می‌کند. این روش بسیار خوب است، زیرا دیگر مجبور نیستید اثر انگشت مجددی برای اپلیکیشن‌ها ثبت کنید. از آنجا که یک قابلیت امنیتی را به اپلیکیشن‌ها اضافه می‌کنید، باید یک رمز عبور اضافی را برای زمانی که دستگاه اثر انگشت‌تان را شناسایی نکرد، تعیین کنید؛ البته در بیشتر مواقع دستگاه هنگامی اثر انگشت را شناسایی نمی‌کند که انگشت‌ها آغشته به روغن، گرد و غبار و شیرینی و حتی زمانی که خیس باشند.

پس از آنکه تمامی اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را برای قفل کردن انتخاب کردید، می‌توانید تنظیمات احراز هویت را هم سفارشی کنید. همچنین قابلیتی در FingerSecurity تعبیه شده که می‌تواند هنگام نصب کردن اپلیکیشن جدید روی دستگاه سامسونگ، آن را توسط اثر انگشت محافظت کند؛ البته این گزینه اختیاری است. 

FingerSecurity-App-02

علاوه بر این، ویجتی نیز برای FingerSecurity عرضه شده که توسط آن به راحتی می‌توان این قابلیت را روشن یا خاموش کرد. اگر نمی‌خواهید در هر بار اجرای اپلیکیشن، مرحله احراز هویت اجرا شود، می‌توانید از قابلیت Timeout استفاده کنید. پس از آنکه از اپلیکیشن مورد نظر خارج شدید، این ویژگی اپلیکیشن را در بازه‌ی زمانی که تعیین می‌کنید، آنلاک شده نگه می‌دارد. همچنین می‌توانید صفحه‌ی مربوط به احراز هویت را کاملا مخفی نگه‌ دارید؛ اگر این روش را به کار ببرید، زمانی که اپلیکیشن مورد نظر را اجرا می‌کنید، صفحه‌ی احراز هویت از دید کاربر مخفی می‌ماند اما با این حال اگر اثر انگشت شناسایی نشود، اپلیکیشن به طور کامل اجرا نخواهد شد.

مزیت نسخه‌ی پولی FingerSecurity

۱. تعیین امنیت بر اساس محل جغرافیایی

در اپلیکیشن FingerSecurity می‌توانید محل جغرافیایی، وای‌فای یا بلوتوث خاصی را تعیین کنید تا به محض قرار گیری در آن محل، اپلیکیشن‌ها به طور خودکار آنلاک شوند. در حقیقت زمانی که دستگاه به روتر وای‌فای و دستگاه‌ بلوتوثی که از قبل تعیین کرده‌اید وصل شود، مرحله‌ی احراز هویت اپلیکیشن‌ها غیر فعال می‌شود. می‌توانید توسط این قابلیت زمانی که در خانه قرار دارید یا در حال گوش دادن موسیقی هستید، دیگر زمان زیادی را صرف عبور از مرحله‌ی احراز هویت نکنید. 

۲. تم‌ها

توسط تم‌های دلخواه می‌توانید رنگ پس‌زمینه‌ی دستگاه، آیکون‌ها و متن‌های موجود در صفحه‌ی احراز هویت را تغییر دهید. اگر رنگ پس زمینه‌ی این صفحه را به صورت پویا تعیین کنید، رنگ بر اساس آیکون اپلیکیشن‌های محافظت شده تغییر می‌کند. علاوه بر این می‌توانید متن اعلان‌هایی را که نمایش داده می‌شوند، تغییر دهید. 

۳. محافظت از اعلان‌ها

نه تنها اپلیکیشن‌ها بلکه اعلان‌های ارائه شده توسط اپلیکیشن‌ها نیز قابلیت محافظت توسط FingerSecurity را دارند. اگر این قابلیت فعال شود، نه تنها محتوای اعلان‌ها بلکه اسم اپلیکیشن نیز مخفی خواهد شد. در این حالت، فقط مشاهده می‌کنید که اعلانی نمایش داده شد اما مشخص نیست که این اعلان از طرف کدام اپلیکیشن ارائه شده است. محتوا و اسم اپلیکیشن پس از احراز هویت نمایش داده می‌شوند.

۴. انگشت‌های خاص

توسط این گزینه، می‌توانید تعیین کنید که کدام اپلیکیشن با کدام انگشت احراز هویت شود. این یکی از قابلیت‌های مهم است که می‌توانید با انگشت‌هایی که تعیین می‌کنید، احراز هویت انجام یابد. 

اسکرین شات‌های فوق مربوط به نسخه‌ی بتای این اپلیکیشن است که در آن از طراحی رابط کاربری متریال استفاده شده و عملکردهای بسیار آن بهبود یافته است. تا به حال مشکل خاصی از آن گزارش نشده است. می‌توانید توسط آن اپلیکیشن‌هایی را که می‌خواهید از دید دیگران غیر قابل دسترس بماند قفل کنید. برخی اوقات این اپلیکیشن پیامی مبنی بر an authentication process is already in progress نمایش می‌دهد که این پیام مربوط به زمانی است که دستگاه خود را آنلاک می‌کنید و اپلیکیشن محافظت شده هنوز در حال اجرا است. این باگی است که انتظار می‌رود در کمترین زمان برطرف شود.

نکته‌ای که در رابطه با این اپلیکیشن جالب است، این است که آخرین برنامه‌های اجرا شده را نمایش نمی‌دهد، بنابراین اطلاعات مربوط به اپلیکیشن‌ها از دید دیگران کاملا مخفی می‌ماند. این قابلیت جزو ویژگی‌های پیشرفته‌ای است که باعث می‌شود دیگران نتوانند اپلیکیشن‌ها را از دستگاه حذف کنند. در کل، این اپلیکیشن راضی‌کننده است و می‌توان آن را برای بسیاری از کاربران گلکسی که از سنسور اثر انگشت استفاده می‌کنند، توصیه کرد.

این اپلیکیشن را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید:

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات