Blu؛ گوشی هوشمندی که مانند دستبند روی مچ قرار می گیرد

یک‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
مطالعه 3 دقیقه
بالاخره گوشی هوشمندی تولید شد که بسیار انعطاف پذیر است و می‌توان آن را به طور کامل خم کرد! این دستگاه که Blu نام دارد، در حال حاضر بودجه‌های خود را از طریق کمپین Indiegogo تامین می‌کند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این گوشی هوشمند با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوشی هوشمند Blu می‌تواند انقلابی در دنیای موبایل و گوشی‌‌های هوشمند ایجاد کند، چراکه به راحتی می‌توان آن را با خم کردن روی مچ دست قرار داد.

درحقیقت مهمترین قابلیت این گوشی هوشمند، انعطاف پذیر بودن آن است. پیش از این کمپانی‌های زیادی تلاش کرده‌ بودند تا چنین گوشی‌‌های هوشمندی را توسعه دهند و تا به حال هم موفق نبوده‌اند. به نظر می‌رسد گوشی هوشمند Blu به اهداف خود یعنی «راحتی و ابزار قابل پوشیدنی» دست یافته است، زیرا با پوشیدن آن کاربر احساس می‌کند دستبندی راحت روی مچ وی قرار دارد. Blu به صفحه نمایش OLED اما با قابلیت انعطاف پذیری مجهز شده که البته نمایشگر آن از جنس پلاستیک ساخته شده و علاوه بر این باتری و مدار قابل انعطاف در داخل آن قرار گرفته است. این گوشی دارای ۱۰ اینچ طول و ۲ اینچ عرض است که با رول کردن آن به دایره‌ی ۵.۵ اینچی تبدیل می‌شود. Blu دارای یک فلش اضافی در قسمت پنل نوری است که اعلان‌ها را به کاربر اطلاع می‌دهد.

لینک دانلود

باتری این گوشی کمی قابل تامل است؛ البته باتری‌ها در کنار گوشی‌های هوشمند جزو اجزای ضروری هستند اما ظرفیت باتری این دستگاه کمی سئوال برانگیز است. کمپانی سازنده در وب‌سایت رسمی خود در خصوص باتری این گوشی هوشمند گفت:

ظرفیت باتری خمیده‌ای که در این گوشی تعبیه کرده‌ایم، ۲۴۰۰ میلی آمپر ساعت است. گوشی هوشمند ما در کنار دیگر دستگاه‌های استاندارد از نظر طولی کمی درازتر است و ما تمامی تلاش‌ خود را بکار برده‌ایم تا یک باتری ۲۴۰۰ میلی آمپری را در آن قرار دهیم و حال ما در حال توسعه‌ی یک باتری ۴۸۰۰ میلی آمپری هستیم. 

 گوشی هوشمند Blu در مقابل ضربه، سقوط و حتی در مقابل قیچی کردن نیز مقاوم است. این گوشی از Willow Glass به عنوان پوشش شیشه‌ای برای محافظت بهره می‌برد که این پوشش از کورنینگ به منظور انعطاف پذیری تشکیل شده است.

گوشی Blu همانند دیگر گوشی‌های هوشمند قابلیت وایرلس دارد. تنها پورت خارجی این دستگاه، درگاه سیم کارت آن است. شارژ کردن آن از طریق وایرلس و انتقال فایل‌ها هم از طریق ارتباط NFC یا ارتباط‌های آنلاین صورت می‌پذیرد. البته از طریق داک USB نیز می‌توان آن را به پی‌سی وصل کرده و فایل‌های مورد نظر را انتقال داد. اسپیکر این گوشی که به صورت مبدل‌های صوتی در آن تعبیه شده، علاوه بر تولید ویبره، می‌تواند صداهای مافوق صوت را به طول موج‌های قابل شنیدن انسان تبدیل کند که درنهایت تحت عنوان صداهای واضح ۳۶۰ درجه‌ای به گوش کاربر می‌رسد. بورد آن کاملا پوشیده شده و فاقد هرگونه پورت است و به لطف این ویژگی، قابلیت ضد آب نیز دارد.

بدون در نظر گرفتن قابلیت خمیدگی آن، این گوشی دارای ویژگی‌های رقابتی است و در حال حاضر می‌توان از آن به عنوان محصولی رقابتی در بازار یاد کرد. این گوشی در کنار صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰، به پردازنده‌ی اسنپ دراگون ۸۱۰، پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 430، سیستم عامل اندروید، حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و چهار گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است. Blu به صورت آنلاک به فروش می‌رسد و می‌توان آن را تحت تمامی اپراتورهای مخابراتی استفاده کرد. از جمله ارتباط‌های مخابراتی آن می‌توان به 4G, UMTS, EDGE و GPRS اشاره کرد.

blu-phone-open-jpg-1251x834

انتظار می‌رفت قابلیت انعطاف پذیری صفحه نمایش لمسی در آینده‌ای دور عرضه شود اما خوشبختانه حال شاهد ارائه‌ی آن هستیم. گوشی Blu در ماه آگوست سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار خواهد شد. 

Blu تقریبا تکنولوژی که غیرممکن به نظر می‌رسید را ممکن ساخت. البته تکنولوژی این گوشی در طول چندین سال پیش معرفی شد و حال در قالب یک محصولی بی‌نظیر ارائه شده است. در حال حاضر این کمپانی قصد دارد در کمپین Indiegogo به هدف تامین بودجه‌ی خود تا سقف یک میلیون دلار دست یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات