با بروزرسانی مسنجر فیسبوک، موقعیت مکانی خود را فقط در صورت تمایل به اشتراک بگذارید

شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن Facebook Messenger به تازگی یک بروزرسانی جدید دریافت کرده است که توسط آن، موقعیت مکانی شما که پیش از این به صورت خودکار و با تمامی دوستان به اشتراک گذاشته می‌شد، شامل تغییراتی شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

امکان Location Service و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی به کمک GPS، یکی از مفیدترین و کاربردی‌ترین امکانات گوشی‌های موبایل است که می‌توان استفاده‌های بسیاری از آن، نظیر مکان‌یابی، تعیین آدرس یا حتی آگاهی از شرایط دقیق آب و هوایی انجام داد. با وجود تمامی این ویژگی‌های مثبت، افراد معدودی حاضر به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با دیگران هستند. معمولا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نظیر وایبر یا... چنین امکانی را در تنظیمات خود دارا هستند و در صورت تمایل می‌توانید اطلاعات مکانی خود را برای افراد ارسال کنید. اما این قابلیت در مسنجر فیسبوک به صورت خودکار و اجباری اجرا می‌شد و شما کنترلی روی اشتراک گذاشته شدن موقعیت مکانی خود نداشتید و در صورت روشن بودن GPS و Location Service، با ارسال پیام به افراد یا گروه‌های مختلف، موقعیت مکانی شما نیز بدون اجازه‌ی شما قابل مشاهده بود.

shareop2

سرانجام بعد از ماه‌ها فیسبوک تصمیم به تغییر این سیاست بحث‌برانگیز خود گرفت و به تازگی یک بروزرسانی جدید برای اپلیکیشن پیام‌رسان خود منتشر کرده است که با نصب آن، ارسال خودکار موقعیت مکانی غیرفعال شده است و شما کنترل بیشتری روی نحوه‌ی اشتراک‌گذاری موقعیت خود خواهید داشت. حال در اپلیکیشن مسنجر فیسبوک موقعیت مکانی شما تنها زمانی برای فرد یا گروهی ارسال خواهد شد که شما تمایل داشته باشید. اگر از مسنجر فیسبوک و در عین حال از سرویس مکان‌یابی گوشی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از این پس با خیال آسوده، GPS و Location Service گوشی خود را روشن بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات