ام‌اس‌آی، بایواستار و ازراک مادربوردهای خود را با پشتیبانی از اسکای‌لیک اینتل معرفی می‌کنند

جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که اینتل در جریان رویداد کامپیوتکس 2015، از سری جدید پردازنده‌های برادول خود رونمایی کرد و قرار است پردازنده‌های اسکای‌لیک را تا پایان سال جاری میلادی معرفی کند، به نظر می‌رسد کمپانی‌های ام‌اس‌آی، بایواستار و ازراک زودتر از رقبا دست به کار شده‌اند تا مادربوردهای خود را با پشتیبانی از اسکای‌لیک آماده کنند.
تبلیغات

این سه شرکت نمونه‌ای از مادربوردهایی که قرار است با پشتیبانی از چیپ‌ست اسکای‌لیک در ماه آگوست به فروش برسانند را در کامپیوتکس 2015 تایوان به نمایش گذاشتند. در حالی که پردازنده‌های برادول از همان سوکت هسول پشتیبانی می‌کنند، ولی همچنان به مادربوردی نیاز دارید که از تراشه جدیدتر پشتیبانی کند. با این وجود برای استفاده از پردازنده اسکای‌لیک با توجه به انتقال اینتل از سوکت LGA به 1151، باید یک مادربورد جدید بخرید. در کنار این بروزرسانی می‌توانید از اسلات‌های PCIe بیشتر و پهنای باند پردازشی بالاتر بهره ببرید.

به نظر می‌رسد بلافاصله بعد از ورود مادربوردهای اسکای‌لیک به بازار این پردازنده نیز معرفی شود و احتمالا ماه سپتامبر برای رونمایی از این تراشه می‌تواند زمان مناسبی باشد. اولین پردازنده‌هایی که از خط تولید اینتل خارج خواهند شد تراشه‌های سری 100 و Z170 خواهد بود. تولیدکنندگان تمایل دارند کامپیوترهای خود را با پردازنده های اسکای‌لیک استاندارد از ماه سپتامبر عرضه کنند.

اگر قصد دارید مادربوردهای MIS و Biostar را انتخاب کنید که از چیپ جدید پشتیبانی می‌کنند، با ورود مدل‌های جدید این امکان وجود خواهد داشت ولی ازراک می‌گوید مادربوردهای سری 100 آنها ماه آگوست در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اما اگر تغییری در برنامه اینتل صورت گیرد احتمالا تاریخ عرضه مادربوردهای نیز دستخوش تغییرات شود.

به هر حال فرقی نمی‌کند تاریخ‌های اعلام شده خوش‌بینانه هستند یا خیر، مهم این است که مجموعه‌ای از تراشه‌های برادول کم‌کم به پایان خط خود نزدیک می‌شوند و اینتل به شدت علاقه دارد تا به زودی سری کامل پردازنده‌های جدید خود را وارد بازار کند. قرار است رویداد Developer Forum اینتل روز 18 آگوست برگزار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات