قرارداد بلند مدت سامسونگ و آرم برای استفاده از پردازنده‌های گرافیکی سری Mali امضا شد

جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مدت زمانی است که سامسونگ از طراحی پردازنده‌های گرافیکی خانواده Mali در تراشه‌های سری اکسینوس بهره می‌برد، حال به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها از همکاری با کمپانی ARM راضی بوده‌اند، چراکه امروز قرارداد بلند مدتی را برای ادامه همکاری با این شرکت به امضا رسانده‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پردازنده‌های گرافیکی Mali آرم پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و کمپانی‌های مختلف همیشه سعی می‌کنند از معماری این شرکت بهره ببرند. پردازنده اکسینوس 7420 سامسونگ یکی از آخرین نمونه‌هایی بود که از پردازنده گرافیکی 8 هسته‌ای Mali T760 MP8 استفاده کرده است که روی گوشی گلکسی اس 6 شاهد آن هستیم.

پردازنده‌های گرافیکی Adreno کوالکام و PowerVR کمپانی Imagination Technologies از رقبای اصلی سری Mali آرم به شمار می‌روند ولی به نظر می‌رسد همکاری بلند مدت با سامسونگ می‌تواند در آینده کمک شایانی را برای پردازنده‌های گرافیکی Mali در پی داشته باشد.

samsung-arm

کمپانی آرم به تازگی پردازنده‌های گرافیکی ارزان‌‌قیمت و کم‌مصرف زیادی را معرفی کرده است. یکی از برترین نمونه‌ها Mali-T880 است که گفته می‌شود در پرچمدار بعدی سری نوت سامسونگ یعنی گلکسی نوت 5 به کار گرفته خواهد شد، در حالی که طراحی‌های T820 و T830 نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای محصولات ارزان‌قیمت باشند.

همچنین کمپانی‌های مدیاتک و هوآوی (پردازنده HiSilicon Kirin) نیز روی تراشه‌های خود از پردازنده‌های گرافیکی Mali استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد با امضای این قرارداد بلند مدت باید آینده درخشانی را برای پردازنده‌های گرافیکی Mali متصور باشیم و این قرارداد برای هر دو طرف مفید خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات